قیام‌های اسلامی در طول تاریخ برای تجدید حیات قرآن بوده است

یک کارشناس و فعال قرآنی با اشاره به خدمات متقابل قرآن و انقلاب گفت: از دیدگاه امامین انقلاب، قیام‌های اسلامی در طول تاریخ برای تجدید حیات قرآن بوده است

خبرگزاری شبستان؛ روح اله باقری/

قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)، کتاب هدایت بشر به سوی خیر و سعادت است.

ما مسلمانان بر آن عقیده‌ایم که کافی تر و جامع‌تر از قرآن، دستوری برای بشر نیامده و نخواهد آمد و جامعه انسانی با وجود احکام قرآن و مکتب اسلام به هیچ نظام و قانون دیگری احتیاج ندارد.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۷، پیوند دو سویه ای بین «قرآن» و «انقلاب اسلامی» شکل گرفت.  

انقلاب اسلامی، انقلابی برگرفته از قرآن و احیاگر آن است و سیاست گذاری تعمیق و تحقق حاکمیت قرآنی از ارکان این انقلاب الهی است.

یک مدرس قرآنی و کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در این خصوص گفت: امام خمینی (ره) به قرآن کریم تنها از منظر یک کتاب دینی، اخلاقی و تربیتی و فقه فردی نگاه نمی کردند و این وجه تمایز بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران با سایر رهبران جوامع اسلامی است.

سید عبدالرضا تولیت افزود: امام راحل قرآن را همه جانبه و در بردارنده آموزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در امور مدیریت و حاکمیت جامعه بر مبنای استقلال، آزادی، استکبارستیزی و ظلم‌ناپذیری می دانستند، لذا انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه و خاستگاه قرآنی بوده است

تولیت ادامه داد: امامین انقلاب اسلامی مهم ترین هدف بعثت انبیا را طبق آیه شریفه «ولقد بعثنا فی کل امة رسولا ان اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت» عبودیت الهی و اجتناب از طاغوت می دانند.

این مدرس و فعال قرآنی افزود: به همین سبب در باور امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای، قیام‌های اسلامی در طول تاریخ از جمله قیام عاشورای حسینی، برای تجدید حیات قرآن بوده است.

تولیت ادامه داد: ملت شریف ایران هم با تأسی از این مفاهیم الهی نهضت اسلامی خویش را برای حاکمیت قرآن و تشکیل حکومت قرآنی بر پا کرده است و با تکیه و چنگ زدن به قرآن و استمداد از رمز قرآنی شهادت طلبی، پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت طاغوت را فراهم آورد که الگو و سرمشقی برای سایر ملت های مستضعف دنیا است.

مسئول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: در خصوص رابطه قرآن و انقلاب اسلامی ایران می توان اینگونه استنباط کرد که عبودیت پروردگار منهای اجتناب از طاغوت ما را از خط مشی توحید قرآنی دور می کند و چه بسا افرادی در طول تاریخ که از موحدان سرآمد هم بوده اند در رکن دوم هدف بعثت که طاغوت ستیزی است جامانده اند.

سید عبدالرضا تولیت ادامه داد: دکترین اصلی امامین انقلاب نفی طاغوت است و استکبار ستیزی توانسته نهال ۴۵ ساله انقلاب را زنده نگه دارد و به علاوه منتج به بیداری اسلامی و صدور انقلاب برای مقدمات تمدن نوین اسلامی باشد.

این کارشناس قرآنی خاطر نشان کرد: ملت ایران باید ارزش و اهمیت شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل و تجدید بیعت کردن خود با آرمان های انقلاب در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را بیش از گذشته بداند؛ چرا که انقلاب اسلامی اگر همچنان پویا و در جریان است به خاطر آن است که رکن دوم هدف بعثت انبیاء که اجتناب از طاغوت است جریان دارد.

تولیت بیان داشت: تا مادامی که ملت ایران بر این مبنا محکم و استوار بماند جامعه اسلامی به معنای واقعی کلمه توحیدی بوده و قطعاً تا ظهور حضرت ولیعصر وامام زمان(عج) این هدف بعثت ساری و جاری و زنده خواهد بود و پرچم این انقلاب به عنوان امانتی الهی به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید . 

این فعال قرآنی ادامه داد: شاید بتوان گفت اگر در سخنان امام خمینی ره همواره تاکید بر  اسلام ناب محمدی می شود و اسلام آمریکایی مورد مذمت و نکوهش قرار می گیرد براساس  شاخص مهم طاغوت ستیزی است وگرنه کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل عربستان و...با اینکه مهبط نزول وحی و سرپرستی کعبه وخادم الحرمینی را افتخار خود می دانند، تا زمانیکه رکن دوم بعثت را حاکم نکنند در زمین شیطان بزرگ آمریکا بازی کرده وبا اسلام آمریکایی روز به روز بر هبوط خود تسریع می کنند.

سید عبدالرضا تولیت تاکید کرد: در صورتی جریان پیروزی انقلاب اسلامی استمرار خواهد داشت که ملت ایران با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، همچنان خودسازی و جامعه سازی و تمدن سازی را بر محور اجتناب از طاغوت بنا و محکم کنند تا قدرت علمی و معنوی  دنیا را تصاحب کنند.

کد خبر 1749117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha