چرا انقلاب ما اسلامی است؟!

با مطالعه‌ زندگی امام خمینی(ره)، تبیین اندیشه‌ها و آموزه‌های انقلاب اسلامی، می‌توان فهمید که او ادامه‌ای بر حرکت‌ انبیا و ائمه(ع) و مدافع نظریه عدالت اسلامی است.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان: در تاریخ ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، امام خمینی(ره) رهبری قیام مستضعفین علیه رژیم شاهنشاهی ایران را آغاز کرد. این قیام بزرگ، حرکتی بود که به دنیای اسلام پیام عظیمی انتقال داد؛ پیامی از انقلاب اسلامی که ادامه‌ حرکت‌های انبیا و ائمه آسمانی است.

امام خمینی(ره)، همچون انبیا و ائمه(ع)، برای حقوق مستضعفان و ظهور عدالت اجتماعی، در روزگار خود مبارزه می‌کرد. از آنجا که معانی قرآن و انقلاب اسلامی بر مدل‌های عدالت و مبارزه با ستم تأکید دارد، امام خمینی(ره) تصمیم گرفت به شکلی نوین، تحولی ژرف و ارزشمند در ایران و جهان اسلام آغاز کند.

قیام امام خمینی(ره)، شمعی بود که نور راهنمایی و پیشروی را برای اهالی ایران و جهان اسلام رقم زد. این شخصیت تاریخی بزرگ، با تحمل شکنجه و زندان، هیچ‌گاه از رسیدن به اهداف انقلابی خود برنگشت.

دفاع از منطق و عدالت

امام خمینی به عنوان یک مخاطب اصلی دین اسلام و قرآن، بر ضرورت مقاومت در برابر ستم و فساد تأکید داشت و از منطق آزادی و عدالت دفاع کرد.

با مطالعه‌ زندگی امام خمینی(ره)، تبیین اندیشه‌ها و آموزه‌های انقلاب اسلامی، می‌توان فهمید که او ادامه‌ای بر حرکت‌ انبیا و ائمه(ع) و مدافع نظریه عدالت اسلامی است.

امام خمینی(ره) به عنوان مرجعی معتبر در اسلام، با رغبتی سرشار به حفظ اصول و ارزش‌های انسانی، اقتدار دینی و اجتماعی اسلام و الهام از مبانی انقلاب اسلامی، تعالی می‌یابد.

انقلاب اسلامی، استمرار حرکت انبیا و ائمه اطهار(ع)

امام(ره)، نه تنها با مقاومت و ایثار خود، بلکه با تلاش بی‌وقفه برای آموزش نسل جوان در مسیر انقلاب اسلامی، موجب تقویت و ایجاد اعتماد به نفس در جامعه شد.

او همواره بر اهمیت دانش و اندیشه، تربیت و توسعه فرهنگ عمیق اسلامی و احیای ارزش‌های زندگی پایدار تأکید می‌کرد.

امام خمینی(ره) همواره به حفظ موازین انسانیت و عدالت اجتماعی توجه داشت و در کنار مبارزه با استبداد و فساد، از هرگونه تبعیض و تعصب اجتناب می‌کرد.

وارث مکتب اهل بیت(ع)

امام خمینی(ره)، وارث مکتب اهل‌بیت(ع)، به عنوان یک قدرت انقلابی و رهبر امت، همواره بر توسعه علم و دانش تأکید و از توانمندی‌های جمعی در این زمینه حمایت می کردند.

امام خمینی(ره) با اراده و ایمان خود، از زندگی و آموزه‌های انقلاب اسلامی الهام‌گرفت و حرکت انبیا و ائمه را استمرار بخشید تا یک جامعه عدالتمند و مستقل بسازد.

قیام روح الله به عنوان ادامه‌ای از حرکت‌ انبیا و ائمه(ع)، به جایگاه خاصی در تاریخ و فضای فکری و انقلابی اسلام در جهان دست یافت. او با آغاز انقلاب اسلامی، پایگاه دینی و انقلابی اسلام را تقویت و توسعه داد و پیام‌های علمی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی اسلام را به دوره‌ای جدید منتقل کرد.

امام خمینی(ره) با اراده و ایمان خود، از زندگی و آموزه‌های انقلاب اسلامی الهام‌گرفت و حرکت انبیا و ائمه را استمرار بخشید تا یک جامعه عدالتمند و مستقل بسازد.

هدف؛ تشکیل حکومت اسلامی

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس می گوید: هدف همه انبیا و ائمه هدی(ع) تشکیل یک حکومت اسلامی و اجرای فرامین دینی از ناحیه پروردگار عالم بوده است.

انقلاب اسلامی، استمرار حرکت انبیا و ائمه اطهار(ع)

به اذعان حجت الاسلام حسین امیدی آرزوی قلبی همه انبیا، علما و بزرگان پیاده شدن توحید و معارف حقه الهی در سطح جامعه بوده است.

تسری اسلام ناب در جامعه

وی می گوید: این نگاه را امام خمینی(ره) نیز داشتند و برخلاف برخی از علمایی که ممکن است این نگاه را متوجه بودند اما دست به قیام نزدند امام(ره) قیام کردند و به لحاظ علمی و مستدل به این برداشت رسیدند که اگر بخواهم در این مقطع صرف عبادات و مناسک را تعقیب کنم اسلام واقعی و ناب را نمی توان در سطح جامعه تسری داد و جامعه را اسلامی کرد.

آنگونه که مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفته ممکن است در دل ها و ذهن ها اسلام بوده باشد ولی تشکیل حاکمیت اسلام و حکومت اسلامی به این معنا در واقع محقق نیست.

امام درصدد آن بودند یک نما و جلوه ای از قیام رسول مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) را بروز و ظهور بدهند.

وی ادامه می دهد: لذا امام درصدد آن بودند یک نما و جلوه ای از قیامی که رسول مکرم اسلام(ص) آغاز و اهل بیت(ع) به نحوی استمرار بخشیده بودند را بروز و ظهور بدهند.

حرکت به سمت حکومت جهانی مهدی(عج)

حجت الاسلام امیدی عنوان می کند: در واقع به تعبیر مشهور، انقلاب ما انفجار نور بود؛ یک نور آمد و یک ظلمت از میان رفت و یک رشهاتی از تشکیل حکومت مهدوی را امام نشانمان داد.

مسوول رسیدگی به امور مساجد استان فارس می گوید: امروز نعمت انقلاب اسلامی و تشکیل حاکمیت اسلامی بر این مملکت داریم و به نظر یک نعمت بسیار بالایی است که شکرش بر همگان واجب است.

 وی اذعان می کند: حرکت امام(ره) در ادامه و استمرار حرکت سیاسی است که ائمه در طول دوران حیات خود انجام دادند و در این قرن به حقیقت نشست و ان خواسته جهان اسلام بعد از هزار و ۴۰۰ سال به صورت حکومت اسلامی محقق شد.

کد خبر 1749135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha