«اردوی کتابخوانی عشایر» در شهرستان جهرم برگزار شد

پنجمین اردوی کتابخوانی عشایر فارس در منطقه عشایری چاه تلخ بخش کردیان شهرستان برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، پنجمین اردوی کتابخوانی عشایر فارس در منطقه عشایری چاه تلخ بخش کردیان شهرستان با حضور فرماندار ویژه جهرم و مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد. 

برگزاری برنامه های ترویجی و فرهنگی کتاب محور، اهدای کتاب، برگزاری مسابقه، جمع خوانی، قصه گویی، کلاس های مهارتی و آموزشی، بازی های محلی، کاردستی و... از جمله برنامه های این رویداد یک روزه کتابخوانی در مناطق عشایرنشین بود. 

همچنین هدف از اجرای این برنامه توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی است و نشست های پیشین این طرح با استقبال گسترده مردم عشایرنشین همراه بود.

محمدحسن شعبانی فرماندار جهرم در جمع عشایر این منطقه اظهار داشت: عشایر از لحاظ فداکاری و شهامت جزو بهترین افراد بوده و همیشه وفادار انقلاب اسلامی و ایران بوده اند و هستند. 

وی با بیان اینکه عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی و جزو وفادارترین افراد هستند، افزود: توجه به عشایر یکی از راه‌های اثبات کارآمدی نظام اسلامی بوده و بزرگ‌ترین خدمت به اقتصاد نظام، حفظ اشتغال عشایر است، چرا که بخش عمده‌ای از گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تأمین می‌شود.

در این مراسم، عشایر مسائل و مشکلات خود را مطرح و فرماندار ویژه قول مساعد برای رفع آنان داد و همچنین کتاب «درختی که ریزش مو داشت» به نویسندگی «افروز جهاندیده» نویسنده جهرمی و تصویرگری آوا درویش از سری کتاب‌های فرفری، واحد کودک و نوجوان، نشر نامهٔ مهر رونمایی شد.

کد خبر 1749161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha