مسجد خاستگاه و تجلی‌گاه جریان مردمی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت جایگاه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، گفت: مسجد خاستگاه و تجلی‌گاه جریان مردمی انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام کاظم شکری با دعوت از عموم فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به منظور حضور در عرصه راهیپیمایی ۲۲ بهمن به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز بیان کرد: حضور پرشور فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر عظمت و جایگاه انقلاب اسلامی ایران در میان دیگر انقلاب ها است چرا که این انقلاب با محوریت دین و خاستگاه مسجد محقق شده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: امروزه حضور فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه برنامه های فرهنگی هنری کانون مسجد با رویکرد جهاد تبیین بیانگر اهمیت و نقش مسجد در جریان سازی فرهنگی است.

وی با اشاره به ضرورت رشد و تقویت باورهای ایمانی و الهی در نهاد مسجد توضیح داد: اجرای طرح لشکر فرشته ها ویژه کانون تخصصی خواهران با رویکرد شناسایی، تقدیر و تکریم مادران قرآنی از جمله برنامه های شاخصی است که با هدف تعالی بخشی خانواده های قرآنی با محوریت مسجد در حال اجرا است.

وی توضیح داد: همچنین طرح شنبه های با کتاب که با همراهی و حمایت ائمه مساجد در هر شنبه یک کتاب خوب معرفی و مورد خوانش قرار می گیرد که این برنامه فرهنگی به سهم و جایگاه خود به عنوان یکی از طرح های مستمر و متداوم اثرگذار با رویکرد مسجدی است.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: مستندات سامانه بچه های مسجد که ظرفیت سازماندهی و ساماندهی نیروهای مسجدی را با محوریت کانون های فرهنگی هنری در سطح کشوری نشان می دهد نیز نمونه موثری برای تبیین حضور پرشور فعالان کانون های فرهنگی هنری مسجد در عرصه جریان مردمی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ضرورت و نقش امام مسجد در پیشبرد اهداف انقلاب بیان کرد: امام مسجد مدیر مسجد است و در جریان بخشی برنامه های مسجد محور نقش ویژه ای دارد و از طرف دیگر امام جمعه هر شهر نیز سیاست های کلان فرهنگی را تبیین می کند و این همراهی و هم اندیشی بستری از رشد و شکوفایی با محوریت مسجد را به همراه دارد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: حضور فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه راهپیمایی ۲۲ بهمن در قالب جشن ها و ویژه برنامه هایی که در طول دهه فجر انجام شده است به واقع برگ دیگری از جریان فرهنگی با رویکرد جهاد تبیین است.

کد خبر 1749192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha