انقلاب اسلامی ایران توانست مسئله فلسطین را زنده نگاه دارد

شیخ حسام العیلانی، امام و خطیب مسجد «الغفران» صیدای لبنان درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت که انقلاب اسلامی ایران توانست مسئله فلسطین را زنده نگه دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: شیخ حسام العیلانی امام جماعت و خطیب مسجد الغفران صیدای لبنان در گفت و گویی ویژه به «اسلام تایمز» گفت:  پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک رویداد تاریخی و محوری تلقی می‌شود و به طور کلی نتایج پر برکتی در سطح اسلامی داشته است.

شیخ العیلانی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبری ایران تبریک گفت و تاکید کرد: ایران بعد از انقلاب مانند قبل از آن نیست، بر همگان روشن است که جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب امام خمینی (ره) به حامی اصلی مسئله فلسطین تبدیل شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با حمایت از فلسطین و آرمان محوری آن، پس از تلاش‌های بسیار برای پایان دادن به آن، توانست این موضوع را زنده نگه دارد و نقش و حضور ایران پروژه نابودی فلسطین را خنثی کرد. امروز در فلسطین شاهد عملیات طوفان الاقصی بودیم و این امر با حمایت از مقاومت فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی که مقدسات ما را هتک حرمت می کند و سرزمین فلسطین را اشغال می کند، محقق شد.

وی در ادامه تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، حامی فلسطین و حامی همه جنبش‌های آزادی‌بخش جهان است، چرا که ایران در کنار همه مستضعفان در مقابله با پروژه استکبار جهانی به رهبری ایالات متحده آمریکا ایستاده است.

از سوی دیگر، شیخ العیلانی به نقش مهمی که ایران در ترویج مفهوم وحدت و برادری اسلامی ایفا کرد و به رد اختلافات و گرد هم آوردن کشورهای اسلامی درباره اشتراکاتشان اشاره کرد و گفت: دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی نتیجه این نقش است، زیرا ایران توانست در برابر محاصره وحشیانه آمریکا که بر آنها تحمیل شده بود، ایستادگی کند و در عین حال در جهت تحکیم وحدت بین مسلمانان و مقابله با ایدئولوژی تکفیری که سعی در مخدوش ساختن چهره اسلام است، قدم برداشت، زیرا وحدت به معنای قدرت است، وقتی مسلمانان با هم متحد می‌شوند مایه نگرانی آمریکا می‌شوند و دشمنی آمریکا با ایران به خاطر تلاشی است که برای وحدت مسلمانان انجام می‌دهد.

شیخ العیلانی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بی‌شمار است، اما باید به دستاوردها در داخل کشور از طریق توسعه فناوری و اقتصادی و در سطح نظامی با دستاوردهای بزرگ در کشور اشاره کرد. تولید انواع تسلیحات زمینی، دریایی و هوایی نیز عامل بازدارنده با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است و دستاوردهای علمی در تولید ماهواره و سایر دستاوردهای ایران در بین کشورهای توسعه یافته علیرغم محاصره اقتصادی و مالی چندین دهه بر جمهوری اسلامی ایران، یکی از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.

کد خبر 1749258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha