کشف و ضبط ۲ سکه طلا متعلق به دوره اسلامی

مدیر اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شیروان از کشف و ضبط دو سکه طلا و یک ظرف بیضی توسط نیروی انتظامی خبر داد.

حمید رازقی، مدیر اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: دو سکه طلا متعلق به دوره اسلامی و یک ظرف تاریخی متعلق به دوره ساسانی در شهرستان شیروان با همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از دستگیری مجرمین و توقیف اشیای تاریخی، این مجرمین برای طی مراحل قانونی تحویل دستگاه قضا شدند و اشیای توقیفی نیز به‌ منظور بررسی‌های کارشناسی تحویل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و سپس به‌منظور انجام مراحل تشخیص اصالت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی منتقل‌شده می‌شود.

رازقی عنوان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی به ‌صورت شبانه‌ روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد.

مدیر اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شیروان بیان کرد: ازاین‌ رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این‌ خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۲۸۹۵۴-۰۵۸ در میان بگذارند.

رازقی اضافه کرد: شهرستان شیروان، ۶۹ آثار ثبت شده ملی دارد که از این تعداد ۱۷ مورد بنا، هفت اثر طبیعی و ۴۵ اثر تپه و محوطه تاریخی است.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۱۵۷ هزار نفر جمعیت است.

کد خبر 1749298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha