مطابق با انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی انقلاب نکرده‌ایم

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه کشاورزی در استان مظلوم است، گفت: متاسفانه مطابق با انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی و نهادهای اجرایی انقلاب نکردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی مازندران در مصلی امام خمینی (ره) ساری، اظهار کرد: سالروز تولد امام حسین (ع) و روز پاسدار، سالروز ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز، سالروز میلاد امام سجاد (ع) و روز صحیفه سجادیه و همچنین سالروز حضرت مهدی (عج) در این ماه مبارک قرار دارد.

وی ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انشالله بتوانیم باحضور باشکوه در راهپیمایی فردا شکر نعمت پیروزی انقلاب اسلامی را به جای بیاوریم، همچنین با حضور حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند ماه.  

حجت الاسلام محمدی لائینی از کسانی که در حوزه دانش بنیان کردن کشاورزی فعالیت داشته و اقدامات نوینی داشته‌اند تشکر و  تصریح کرد: همه ضعف‌های حوزه کشاورزی و نسخه را هم می‌دانیم اما باید به جای حرف عمل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فردا چهل و پنجمین بار است که انقلاب تکرار می‌شود، ادامه داد: این نباید وضع کشاورزی ما باشد، هر بار هم گفته می‌شود که زیرساخت نداریم، کشتی‌های کانتینردار نداریم محصولات کشاورزی شناسنامه‌دار نیستند، تا کی قرار است اینها شنیده شود؟  

وی گفت: حال جناب آقای مومنی (سرپرست جهاد کشاورزی مازندران) چهار ماه است که آمدند گفتند من گناه همه را بر گردن میگیرم گویی که از اول آمده ام ما هم میگوییم بفرمایید این گوی و این میدان.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه بیماری سرطان در مازندران زیاد است، یادآور شد: علتش مصرف بی رویه سموم و کود است چه کسی باید نظارت کند؟ چرا زمانی که محصولات کشاورزی ما به کشوری می‌خواهد برود می‌گویند استانداردهای لازم را ندارد؟ مردم آن کشور نباید استفده کنند اما ما باید مصرف کنیم؟ گناهمان چیست و چه کسی باید از ما دفاع کند؟

وی اعلام کرد: بنده یک حرفی را همیشه می‌زنم می‌ترسم اوقات برخی از بزرگان تلخ شود می‌گویم که باید حداقل دو وزیر کشاورزی و ورزش مازندرانی باشد چرا که می‌داند این حوزه‌ها یعنی چه.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: از اینطرف تجلیل از ۱۴ تولیدکننده برتر کشاورزی را می‌بینیم که خوب است اما جایگاه عوص نمی‌شود، مازندران ما این همه استعداد چقدر درآمد ارزی دارد؟ اگر مازندران در هلند یا فرانسه بود کمتر از ۲۰۰ میلیارد دلار درامد ارزی نداشت اما تمام محصولاتمان به یک میلیارد دلار هم نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: کشاورزان ما گناه دارند محصولات در دستشان می‌پوسد یک کارخانه آبمیوه‌گیری نداریم، صنایع تبدیلی، گرفتار بازار و برخی از واسطه‌ها باشند، امسال توی سر برنج، سال بعد توی سر مرکبات و ... بزنند اصلا معلوم نیست اختیار دست چه کسی است؟ چه کسی باید بازار را تنظیم کند، چه کسی نرخ تضمینی بدهد، چه کسی کشاورزان را امیدوار کند؟ همه‌اش دیمی است، امیدواریم دکتر خانی نوذری دردها و پیام‌های بسیار دلسوزانه جمع را به وزارتخانه منتقل کنند بگویند که کشاورزان، باغداران، زنبورداران، شیلات، دامداران مازندران مظلوم هستند استعداد هست اما باندهای مافیایی و مسائل ناجور نمی‌گذارند.

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: انقلاب اسلامی از مدیریت ضعیف راضی نیست این انقلاب موهبتی است که خدا داده باید مملکت پشت رو می‌شد اما ما مطابق با انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی و نهادهای اجرایی انقلاب نکردیم.

کد خبر 1749329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha