عدم تسهیل در امر ازدواج سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

طاهری گفت: تا زمانی که در یک جامعه ازدواج تسهیل نگردد، آسیب های اجتماعی افزایش پیدا می کند.

منصوره طاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، اظهار داشت: جامعه سالم و پویا از خانواده های سالم تشکیل می شود و تا زمانی که در یک جامعه ازدواج تسهیل نگردد، آسیب های اجتماعی افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر ازدواج نسبت به طلاق کاهش پیدا کرده، عنوان کرد: در استان فارس شاهد افزایش چشمگیر طلاق هستیم که خود این مسئله در شهر شیراز که میزان طلاق در آن از سایر شهرستان های استان بیشتر است، می تواند زمینه ساز سایر آسیب های اجتماعی شود. 

این فعال حوزه اجتماعی ادامه داد: در این بین افزایش سن ازدواج به دلیل تغییرات اجتماعی و فرهنگی در سبک زندگی و مشکلات مالی و اقتصادی نیز خود مسئله دیگری است که نباید از آن گذشت.

به گفته وی، رواج طلاق در جامعه را نباید به عنوان یک پدیده تک علتی نگاه کرد بلکه باید با توجه به مسائل موجود در جامعه و مجموع عوامل را در آن لحاظ کرد و لذا برای تغییر در شرایط جامعه و سالم نگاه داشتن جامعه نیاز به قانونگذاری در همه ابعاد احساس می شود.

منصوره طاهری همچنین گفت: رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی با الزام به تهیه برنامه های مناسب می توانند از بروز مسئله خیانت که یکی از عوامل اصلی کاهش ازدواج و افزایش طلاق است، موثر واقع شوند.

وی با ذکر اینکه قانونگذاری در حوزه ازدواج می تواند کمک رسان باشد، تصریح کرد: رشد اقتصادی و کاهش فشار مالی و معیشتی از روی دوش خانواده ها دیگر عاملی است که می تواند به کاهش میزان طلاق کمک کند. 

این کارشناس حوزه مسائل زنان و خانواده خاطرنشان کرد: کمک به درمان، پیشگیری از اعتیاد و بازگشت آن در زوجین به عنوان یکی از عوامل طلاق، خلاء قانونی دیگری است که می تواند از بروز این آسیب پیشگیری کند. 

طاهری در پایان متذکر شد: در این بین می توان با استفاده از نظرات کارشناسان مجرب حوزه های روانشناسی، جامعه شناسی، سلامت اجتماعی و غیره در مراکز پژوهشی به ویژه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به تدوین و تصویب قوانین به روز جهت کاهش این آسیب کمک کرد.

کد خبر 1749353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha