خروش و اقتدار عشایر در مرزهای شرقی

عشایر و مرزنشینان در شهرستان مرزی زیرکوه با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، اقتدار، شور و شعور انقلابی خود را به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم- ۲۲ بهمن ماه یادآور رشادت ها، از خودگذشتگی ها، ایثارها و فداکاری های شهدای بسیاری است که در روزهای قبل از انقلاب به حمایت از امام راحل پرداختند و با رژیم منحوس پهلوی مبارزه کردند.

۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی است چرا که در این روز بزرگ بود که نام ایران و ایرانی زنده شد و ترمز استبداد و استعمار کشیده شد و باری دیگر ایران و ایرانی به اقتدار و عزت رسید.

مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت یوم الله ۲۲ بهمن فرمودند: بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت.

IMG_20240211_100054_311.jpg

*خروش مردم زیرکوه در یوم الله ۲۲ بهمن

مردم ایران در سراسر کشور در یوم الله ۲۲ بهمن با حضور باشکوه و پرشور خود در مراسم راهپیمایی این روز تاریخی و بزرگ را جشن می گیرند. راهپیمایی مردم نماد حضور مردم در پاسداری از ارزش ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و نشانگر اقتدار و پشتوانه مردمی نظام به عنوان اصلی ترین پشتوانه و سرمایه کشور است.

در خراسان جنوبی نیز مردم با حضور باشکوه و پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشان دادند که دشمن با اعمال تحریم ها و جنگ های فرهنگی و ترکیبی نمی تواند سبب جدا شدن مردم از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه شود.

یکی از شهرهای انقلابی خراسان جنوبی، شهرستان مرزی زیرکوه است که در شرقی ترین نقطه مرزی قرار دارد. مردم این شهرستان همواره در تمامی صحنه ها به دفاع از انقلاب اسلامی و خون شهدا و ولایت فقیه پرداخته اند و امروز نیز با حضور باشکوه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن اقتدار و شور و شعور انقلابی خود را به رخ کشاندند.

IMG_20240211_100135_981.jpg

*لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب برای جوانان

علی بیهقی یکی از فعالان فرهنگی شهرستان زیرکوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه هر ایرانی است چرا که ما امروز امنیت، آزادی و اقتدار خود را مدیون شهدای انقلاب و امام راحل هستیم.

وی ادامه داد: در قبل از انقلاب مردم ایران هیچ امکانات و عزت و اقتداری نداشتند و این امام راحل بود که در مقابل رژیم ستمشاهی ایستاد و با کمک مردم ایران دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرد.

بیهقی در ادامه بیان کرد: مردم شهرستان زیرکوه همواره در صحنه های مختلف به حمایت از جمهوری اسلامی پرداختند و امروز نیز در راهپیمایی حضور یافته ایم تا نگذاریم خون شهدای گرانقدر انقلاب پایمال شود.

این فعال فرهنگی گفت: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان بیان شود چرا که آنان نمی دانند ایران قبل از انقلاب با چه وضعیتی رو به رو بوده و اکنون در چه جایگاه بزرگی قرار دارد.

IMG_20240211_100033_762.jpg

*امنیت، آزادی و اقتدار؛ حاصل خون شهدای انقلاب 

حسن آقا یکی دیگر از مردم شهرستان مرزی زیرکوه است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافته است در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن سیلی محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان جمهوری اسلامی است چرا که فکر می کنند مردم ایران از این کشور و نطام دست بر می دارند.

وی در ادامه عنوان کرد: جوانان بدانند که برای این اقتدار و عزت و امنیت و آزادی که امروز داریم خون های بسیاری ریخته شده است چرا که قبل از انقلاب کسی جرات اعتراض و حرف زدن نداشت و حتی امکانات عادی همچون آب و برق و گاز در دسترس مردم نبود.

جانی ادامه داد: اکنون به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدای انقلاب است که تمام نقاط کشور حتی این شهرستان مرزی در دورترین نقطه از تمامی امکانات برخوردار است.

این شهرند اهل زیرکوه با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی گفت: این دلیل نمی شود که ما دست از نظام جمهوری اسلامی و وطن خود برداریم نباید برداریم دشمن لحظه ای امیدوار شود و باید جلوی نقشه های شوم آن ایستادگی کنیم و قطعا مشکلات روزی حل خواهد شد.

IMG_20240211_100020_070.jpg

*نعمت های انقلاب فراموش نشوند

طاهره خانم یکی از مادران و شهروندان شهرستان مرزی زیرکوه است که به همراه فرزندان خود در این مراسم حضور یافته است و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: ما مرزنشینان همچون گذشته از کشور و رهبر خود حمایت خواهیم کرد. 

وی در خصوص علت حضورش در راهپیمایی گفت: امروز با فرزندانم در این راهپیمایی شرکت کرده ام تا به یاد داشته باشند که ۲۲ بهمن روز پیروزی و استقلال است روزی که ما توانستیم کنار امام راحل به آزادی و امنیت برسیم.

طاهره خانم به روزهای قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب وضعیت خوبی در شهرها به خصوص زیرکوه وجود نداشت چرا که رژیم ستمشاهی توجهی به مردم و وضعیت معیشتی و امکانات شهرها نمی کرد و تنها به دنبال منافع خودش بود.

وی ادامه داد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی، به برکت خون شهدا و امام راحل وضعیت شهرها و معیشت مردم تغییر قابل توجهی کرد که نعمت بزرگی است و نباید آن را فراموش کنیم.

گفتنی است؛ شهرستان مرزی زیرکوه، یکی از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی به مرکزیت شهر حاجی‌آباد است که با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و تاکنون بیش از 20 اثر تاریخی فرهنگی این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

کد خبر 1749366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha