آغاز به کار ۶ واحد صنعتی در ارومیه/ با گذر زمان شاهد شکوفایی نظام اسلامی هستیم

به مناسبت دهه فجر ۶ واحد تولیدی صنعتی در شهرستان ارومیه با حضور مسئولین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، ۶ واحد تولیدی صنعتی در حوزه تولید محور تریلر، ماشین آلات معدنی، عایق رطوبتی قیری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و بانکی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای بهره برداری از واحد صنعتی چلیک نارین غرب ۶۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که با افتتاح این واحد صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۳۰‌ نفر فراهم شده است و این واحد در زمینه تولید انواع بشکه های فلزی فعالیت خواهد کرد.

دومین واحد تولیدی صنعتی که در فاز۳ ارومیه مورد بهره برداری قرار گرفت واحد تولیدی شهرنام عایق ارومیه بود که برای بهره برداری از این واحد صنعتی بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که با افتتاح این واحد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۷ نفر فراهم گردید و در زمینه تولید عایق رطوبتی از پشم شیشه فعالیت خواهد کرد.

سرتیپی با اشاره به افتتاح واحدی دیگر در حوزه تولید عایق های رطوبتی در شهرک صنعتی فاز۳ افزود: واحد تولیدی توسعه صنایع آتابام با میزان سرمایه گذاری ۱۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال برای ۱۵ نفر در این واحد فرآهم شده است.

افتتاح واحد تولیدی دانش بنیان اروم ماشین صنعت پیمان از دیگر واحدهای افتتاح شده در دهمین روز از دهه فجر امسال بود که برای بهره برداری از این واحد ۳۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و با افتتاح این واحد دانش بنیان زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۵۰ نفر فرآهم شده است و این واحد در زمینه تولید انواع کوره های حرارتی و تجهیزات صنایع معدنی فعالیت خواهد کرد.

همچنین دو واحد تولیدی صنعتی سپند اسپوتا و محورسازان جهان اسپوتا که هر دو واحد جزو واحدهای راکد احیاشده در دولت سیزدهم میباشند توسط یک سرمایه گذار احیا شده و برای بهره برداری از این واحدها به ترتیب ۲۵۰ میلیارد ریال و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با بهره برداری از این واحدها جمعا زمینه اشتغال برای ۱۲۰ نفر فرآهم گردیده است و این واحدها در تکمیل زنجیره تولید محورسازی در آذربایجان غربی موثر خواهند بود.

آغاز به کار ۶ واحد صنعتی در ارومیه/ با گذر زمان شاهد شکوفایی نظام اسلامی هستیم

کرمی، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این آیین گفت: بر اساس سیاست‌های دولت، با هدف تکمیل زنجیره تولید، واحدهای صنعتی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم هر روز شاهد توسعه بیشتر صنعت در استان باشیم.

وی در ادامه افتتاح واحد تولیدی انواع محور و بوسترهای ترمز تریلر افزود: در تلاشیم با توسعه صنعت علاوه بر ارتقای شاخص‌های اقتصادی در کشور، صنعت استان را به کشورهای حاشیه معرفی کنیم. 

معاون استاندار با اشاره به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ادامه داد: در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان تلاش می‌کنیم. 

وی بااشاره به پروژه‌های مهم استان، افزود: کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی سرو، کلنگ زنی سایت گلخانه‌ای هیدروپونیک خوی جزو پروژه‌های مهم استان در دهه فجر امسال است. 

کرمی گفت: لازمه جهش در شاخص‌های اقتصادی، توجه به صنعت و ارتقا این بخش است. 

آغاز به کار ۶ واحد صنعتی در ارومیه/ با گذر زمان شاهد شکوفایی نظام اسلامی هستیم

با گذر زمان شاهد شکوفایی نظام اسلامی هستیم

همچنین غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه در حاشیه افتتاح یکی از واحدهای صنعتی، با بیان اینکه یکی از دستاورهای انقلاب خودکفایی است، افزود: گفت: مسیر انقلابی که امام راحل ترسیم کردند با رهبری داهیانه معظم له، دوران شکوفایی را دنبال می‌کند. 

وی تصریح کرد: انقلاب بعد از ۴۵ سال به دنیا ثابت کرد در کنار همه موانع و مشکلات می‌تواند مسیر پیشرفت را طی کند و با گذر زمان شاهد شکوفایی نظام اسلامی خواهیم بود. 

آغاز به کار ۶ واحد صنعتی در ارومیه/ با گذر زمان شاهد شکوفایی نظام اسلامی هستیم

رشد صادرات استان نشان از اتفاقات خوب و شکوفایی اقتصادی است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در حاشیه افتتاح یکی از واحدهای تولیدی محور سازان از افتتاح ۱۹۶ واحد صنعتی با اشتغالزایی برای ۱۰ هزار نفر طی یک سال گذشته در استان خبر داد و گفت: ۲۱ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان پیگیری می‌شود. 

عبدالحمید سرتیپی با اشاره به رشد استان در حوزه معدن و صادرات نیز گفت: رشد صادرات استان نشان از اتفاقات خوب و شکوفایی اقتصادی است. 

سرتیپی خاطر نشان کرد: بمناسبت دهه فجر امسال واحدهای صنعتی خوبی در دیگر شهرستان های استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است که با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در استان طی سالهای آتی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه صنعتی و معدنی استان خواهیم بود.

اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر

محمدرضا کوهی، مدیرعامل شرکت‌های محورسازان جهان اسپوتا و سپند اسپوتا در جمع خبرنگاران گفت: در این کارخانه‌ها واحدهای تولیدکننده انواع محور و بوسترهای ترمز تریلر است که حدود ۱۲ هزار دستگاه اکسل فرمان پذیر تریلرها با ظرفیت‌های ۱۰ ، ۱۲ و ۱۶ تنی تولید می‌شود.

وی افزود: تمامی تولیدات این واحدهای تولیدی مطابق با استانداردهای جهانی است که ۸۰ درصد آن صادرات می‌شود.

کوهی ادامه داد: ۱۵ هزار تن قطعات زیر بندی تریلر نیز تولید می‌شود که مجموعا بیش از ۲۰۰ نفر در مجموعه ۲ شرکت مشغول به کار شدند و۲ هزار میلیارد ریال سرمایه ثابت و پنج هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش این واحد تولیدی است.

آغاز به کار ۶ واحد صنعتی در ارومیه/ با گذر زمان شاهد شکوفایی نظام اسلامی هستیم

آغاز به کار ۶ واحد صنعتی در ارومیه/ با گذر زمان شاهد شکوفایی نظام اسلامی هستیم

کد خبر 1749377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha