روایت ۴۵ سال هم‌عهدی و همدلی با انقلاب

انقلابی که با دو بال اسلامیت و جمهوریت از دل مساجد شکل گرفت، معمار کبیر آن امام خمینی (ره) همواره بر حضور، حضور و باز هم حضور مردم در صحنه تاکید داشتند؛ چنان که امروز هم همین مردم پای کار انقلاب ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آفتاب صبحگاهی دومین ماه زمستان هم در چهل و پنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، بهاری تر می تابد و تلالو درخشان آن گرمابخش دل های ملت ایران عزیز است. مردمی سرافراز که از همان آغاز انقلاب با خون خود پای انقلاب و آرمان هایش ماندند تا به امروز.

امروز هم در حالی در خیابان های تهران، پایتخت ام القرای جهان اسلام ۴۵ سالگی انقلاب را جشن می گیریم که پیام و آرمان های انقلاب در همه دنیا ریشه دوانده و بسیاری از انسان های آزاده دنیا این پیام ارزشمند را دریافت کرده اند.

انقلابی که با دو بال اسلامیت و جمهوریت از دل مساجد شکل گرفت و معمار کبیر آن امام خمینی (ره) همواره بر حضور، حضور و باز حضور مردم در صحنه تاکید داشتند؛ حضوری گسترده، پرشور و باشکوه که امروز در دقایق آغازین جشن بزرگ ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی در اقصی نقاط کشور عزیزمان مشاهده می کنیم.

حضور حماسی و وحدت بخش مردم ایران در راهپیمایی باشکوه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای همه دنیا پیام و معنایی متفاوت دارد که برای دوستداران انقلاب و ایران، امیدآفرین بوده و بذر یاس و ناامیدی در دل دشمنان می کارد.

۱۲ مسجد پایتخت؛ وعده گاه عاشقان ولایت و انقلاب برای حضور در جشن انقلاب انتخاب شده بود که از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب تهران را دربر می گرفت. مساجدی که روزی محل حضور و بحث انقلابیون بودند و بعد به پایگاه های اعزام رزمندگان برای دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شدند و امروز مرکزی برای تربیت نسلی انقلابی و ولایت مدار.

راهی که از مساجد و تحت رهبری امام (ره) آغاز شد و به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رسید و به رغم فراز و نشیب های فراوان، تا امروز با حضور و همراهی ملت قهرمان، شهیدپرور و ولایت مدار ایران اسلامی و رهبری عالمانه امام خامنه ای، تداوم یافته است.

از مسجد امام حسین (علیه السلام) واقع در میدان امام حسین(علیه السلام) به جمع راهپیمایان می پیوندم تا در جشن پیروزی انقلاب، سهیم شوم.

نوجوانان و بچه های دهه نودی، پرچم ایران را به دستی و تصاویر امام(ره) را در دست دیگر گرفته و با خیال کودکانه شان به جشن پیروزی انقلاب، شکوهی دیگر بخشیده اند. با تعدادی از آنها که همکلام می شوم با همان نگاه و زبان کودکی، می گویند آمده اند که پیروزی انقلاب را جشن بگیرند. دنیای کودکی شان به بزرگی جهان آفرینش است و با دستانی کوچک و قلب هایی بزرگ برای حمایت از ایران شعار می دهند و ایران جوان و مقتدری را تصویر می کنند که سربندهای « یا ابا عبدالله»، «یاحسین» و «یا فاطمه الزهرا» از سر مردان و زنان آن نخواهد افتاد.

طنین شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» دهه نودی ها با احتزاز پرچم ایران در کنار تصاویر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب، قاب عکسی از افق ایران مقتدر را پیش رویمان می گشاید.

اما در جشن انقلاب، ملت ایران از همنوعان خود در غزه غافل نمانده اند و آنها را نیز در جشن پیروزی خود سهیم کرده اند و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند.

راهپیمایان در مسیر راهپیمایی با در دست داشتن پلاکارد هایی ضمن اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی، روز شمار نابودی این رژیم را هم منتشر کرده اند به عبارتی ۶۲۰۵ روز تا نابودی اسرائیل غاصب و کودک کش!

جهان شمولی انقلاب اسلامی، مایه قوت قلب دوستان و خاری در چشم دشمنان شده؛ دشمنانی که با سناریوسازی به دنبال القای ناامیدی در میان مردم هستند؛ غافل از آنکه "ما ملت امام حسینیم".
در قلب انقلاب ایستاده ام و دریای مواج جمعیت را نظاره گر. پس از اندکی مکث، از میدان انقلاب، در امتداد خیابان آزادی و به سمت میدان آزادی با جمعیت همراه می شوم.
پلاکارهایی منقش به شعارهای برخاسته از دل انقلاب اسلامی؛ از " نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" گرفته تا "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی".
و تصاویری از شهدای امنیت و شهدای انقلاب و دفاع مقدس که به مهمانی جشن انقلاب آمده اند.
پرچم های برافراشته ایران اسلامی، نماد اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران، حضور باشکوه ملت ایران و... همه و همه پیام آور عزت، اقتدار، آزادی، استقلال، ولایت مداری، وحدت و ظلم ستیزی ایران سرافراز است.
و اما جشن ۴۵سالگی انقلاب، چهره دیگری از اقتدار و مردم سالاری دینی را به نمایش گذاشته و عقیده قلبی مردمی که در پلاکاردهای دست نویس نمود پیدا کرده است.
مردمی که در راهپیمایی و جشن ۴۵سالگی انقلاب اسلام و با زبانی ساده، حرف دل را تفسیر کرده اند و از "تکلیف" بودن انتخابات اسفند گفته اند و نوشته اند "مجلس انقلابی، خواست رهبری و مردم است".
ملت بصیر ایران می دانند انقلاب اسلامی دشمنان بی شماری دارد بنابراین خطاب به دشمن نوشته اند: " شرکت می کنیم، چون دشمن نمی خواهد" و انتخابات را لیله القدر نظام اسلامی ذکر کرده اند.
به میدان آزادی که می رسم و می رسیم، خاطره کنار هم بودن و باهم بودن در جشن چهل و پنج سالگی انقلاب در دلم ثبت می شود و دلم قرص می شود به این باهم بودن ها.
باور دارم و باور داریم که ملت ایران ۱۱اسفند نیز حماسه ای مانند جشن انقلاب می آفرینند، این را در نگاه، کلام، قدم و حضورشان دیدم.

کد خبر 1749391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha