بیش از ۱۱ درصد مدارس خراسان شمالی نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۱۱.۲ درصد مدارس این استان نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است.

امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی ۵.۷ مترمربع و در کشور ۵.۲ مترمربع است.

 وی خاطرنشان کرد: این استان در این شاخص در جایگاه ۱۷ استان های کشور قرار دارد و استان در طبقه بندی های وضعیت سرانه آموزشی در وضعیت زرد قرار گرفته است.

فلاح کوشکی عنوان کرد: در حاضر ۸۲ پروژه با ۳۵۳ کلاس درس در دست اجرا است که تاکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

 مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان شمالی بیان کرد: امسال چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و تجهیز مدارس استان ابلاغ شد که تا کنون هزار و ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است که اقدامات خوبی انجام خواد شد.

فلاح کوشکی اضافه کرد: در سال جاری  ۱۹ پروژه جدید شروع و اعتبار آن جذب شده است.

 وی تصریح کرد: باهمت خیر مدرسه ساز و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خراسان شمالی یک باب آموزشگاه شش کلاسه در محله جوادیه بجنورد، که اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی افزود: طی دهه فجر سال جاری ۱۱ پروژه آموزشی با ۲۹ کلاس درس و ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا و مجموع اعتبارات ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 به گفته فلاح در سطح استان ۱۹۳ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که  صد و هفتاد و چهار هزار و ۸۰۷ نفر آنها در مدارس دولتی در ۱۶۰۳ فضای آموزشی با ۴۱۱ کلاس درس مشغول به تحصیل می باشند.

کد خبر 1749521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha