توزیع نسخه‌های قرآن در هلند در پاسخ به حملات ضداسلامی

مدیران یک موقوفه اسلامی در شهر آرنهم هلند در پاسخ به حملات ضد اسلامی، نسخه‌هایی از قرآن کریم را توزیع کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، مدیران یک موقوفه اسلامی که شامل شش مسجد در شهر آرنهم هلند است، روز یکشنبه (۲۲ بهمن ماه) در پاسخ به حملات ضد اسلامی، تعدادی نسخه از قرآن کریم را به زبان هلندی توزیع کردند.

برگزارکنندگان این مراسم، نسخه‌های ترجمه‌شده قرآن کریم به زبان هلندی و کتابچه‌ای حاوی آموزه‌های دین اسلام را به عنوان بخشی از مراسمی با عنوان «قرآن را نسوزانید، بلکه آنچه در آن است را بخوانید»، توزیع کردند.

گالیپ آیدمیر، رئیس اوقاف برگزارکننده این رویداد در بیانیه‌ای گفت: آنها می‌خواهند پیامی را در مورد اهمیت اسلام و قرآن کریم برای مسلمانان به جوانان ارائه کنند.

وی ادامه داد: ما کتابچه‌هایی داریم که معارف اسلام را به زبان هلندی توضیح می‌دهد و نسخه‌هایی از قرآن کریم را به زبان هلندی ترجمه شده است و ما اینجا هستیم تا  به کسانی که مورد اسلام سوال دارند، پاسخ دهیم  و همه را به مساجد خود دعوت می کنیم. ما می‌خواهیم از این طریق با مردم در ارتباط باشیم.

وی با اشاره به اینکه خواستار اتحاد و همبستگی مردم ارنهم هستیم، افزود: قرآن یا هر کتاب آسمانی نباید سوزانده شود، بلکه باید خوانده شود.

گفتنی است، ادوین واگنسفلد، رهبر جنبش ملی اروپایی نژادپرست راست افراطی علیه اسلامی‌سازی غرب، ۱۳ ژانویه گذشته تلاش کرد یک نسخه از قرآن کریم را در شهر معروف یانسپلین بسوزاند.

کد خبر 1749566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha