همکاری کانون‌های مساجد با کتابخانه‌های عمومی گلستان

تفاهم نامه همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در سال جاری با محوریت جهاد تبیین و نیز در راستای شعار سال مهار تورم؛ رشد تولید، ایجاد همدلی و اتحاد و همکاری سازمانها به خصوص مراکز و سازمانهای فرهنگی در حوزه  ترویج فرهنگ مطالعه و تولید اندیشه اسلامی و افزایش معلومات عمومی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم نامه امروز (دوشنبه ٢٣ بهمن) بین حجت الاسلام سیدمحمد حسینی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان و آخوند عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان در یک مقدمه، ۹ ماده و دو نسخه که هر نسخه حکم واحد دارد تنظیم و امروز (دوشنبه ٢٣ بهمن) امضا شده است.

موضوع این تفاهم نامه همکاری شامل؛ بهره گیری از ظرفیت های دو دستگاه در جهت ترویج فرهنگ مطالعه، بسترسازی مناسب بمنظور توسعه کتابخانه های مساجد و طراحی واجرای برنامه های فرهنگی وآموزشی  مشترک است.  

ارائه راهنمایی و مشاوره های تخصصی از سوی نهاد به منظور مجموعه سازی و سامان دهی منابع کتابخانه ای کانون، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبتهای مختلف، پذیرش کتابداران کانون مساجد بصورت کارورز وشرکت در دوره های آموزشی کتابداری و تخصصی نهاد در قالب دستور العمل کتابخانه های مشارکتی، برگزاری جلسات نشست کتابخوان و  نقد کتاب و تقدیراز مروجین حوزه کتاب و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبتهای مختلف در طول سال با همکاری دودستگاه در قالب دستورالعمل کتابخانه های مشارکتی، عضویت اعضای کانونها وخانواده های آنان با ارائه کد تخفیف، طبق دستورالعمل نهادکتابخانه ها، بهره مندی از اساتید نهاد کتابخانه ها در برگزاری دوره آموزشی ویژه کتابداران و کارشناسان کتابخانه های مشارکتی کانون های فرهنگی مساجد استان، کمک به تامین منابع مورد نیاز کتابخانه (شامل کتاب، منابع چند رسانه ای، نرم افزار، نشریات و ...) در قالب دستور العمل کتابخانه های مشارکتی از تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان در این تفاهم نامه است.

تامین مکان کتابخانه با دارا بودن حداقل شرایط استاندارد و تجهیزات و سایر لوازم مورد نیاز (با تایید نهاد)، تامین نیروی انسانی کتابدار به منظور اداره کتابخانه های کانون مساجد، همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت های مختلف، تشویق و ترغیب کارکنان، خانواده و  اعضای ستاد کانون های فرهنگی به عضویت در کتابخانه های عمومی استان از تعهدات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان به شمار می‌روند.

اجرای برنامه های فرهنگی مشترک جهت ترویج فرهنگ مبتنی بر آداب سبک زندگی اسلامی و ایرانی جامعه، بهره گیری از ظرفیت هاو فضا های فرهنگی دو دستگاه درجهت ارتقاء واعتلای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تاسیس و راه اندازی کتابخانه سیار با همکاری ٢ دستگاه در نقاط محروم استان از تعهدات  مشترک این ٢ نهاد فرهنگی در این تفاهم نامه است.

این تفاهم‌نامه با تعهدات در نظر گرفته‌شده فاقد هر گونه تحمیل هزینه برای طرفین و رایگان است و در خصوص توافقات خارج از این تفاهم‌نامه، هزینه‌ها و سایر موارد مالی، طرفین یکدیگر را از مبلغ و چگونگی آن به‌صورت کتبی مطلع و پس از توافق و انعقاد قرارداد جداگانه و با تعیین سهم هرکدام از طرفین در اجرت، نحوه تأمین هزینه‌ها و بهره‌برداری از نتایج و با توجه به ضوابط و مقررات مندرج در آیین‌نامه مالی و معاملاتی طرفین، موضوع موردتوافق به اجرا در می‌آید. توافقات با رعایت قوانین و مقررات مربوط در یکایک موارد به‌صورت جداگانه تدوین و به امضاء طرفین خواهد رسید.  

مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه سه ساله است و در صورت موفقیت طرح‌ها و رضایت طرفین برای مدت مورد توافق قابل تمدید خواهد بود.

کد خبر 1749597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha