صدور دستورالعمل‌های ویژه اقتصادی دولت مراکش برای ماه مبارک رمضان

دولت مراکش اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای اطمینان از مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن کالاهای غذایی ضروری برای شهروندان خود در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « moroccoworldnews»، دولت مراکش اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای اطمینان از مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن کالاهای غذایی ضروری برای شهروندان خود در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام کرده است.

وزیر اقتصاد و دارایی مراکش به مردم اطمینان داد که عرضه محصولات و مواد غذایی در بازار تمام مناطق کشور کافی است.

«نادیا فتاح» در این باره گفت: دولت قرار است از صندوق یارانه های ملی خود استفاده کند و عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده  تعدادی از کالاهای اساسی را حذف کند تا قیمت ها در ماه مبارک رمضان ثابت بماند.

او در یک نشست خبری بر اهمیت این طرح‌ها با توجه به تورم اخیر و کمبود آب که باعث افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته شده است، تاکید کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی مراکش تاکید کرد که اقدامات دولت در حال حاضر نتایج ملموسی را نشان داده و قیمت مواد غذایی در آستانه ماه رمضان کاهش یافته است.

اظهارات او در حالی بیان می‌شود که کمیسیون بین‌وزارتی ناظر بر عرضه بازار و قیمت‌ها به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای ارزیابی آمادگی کشور برای ماه رمضان تشکیل شد.

کمیسیون بین‌ وزارتی وظیفه نظارت بر عرضه بازار و اطمینان از ثابت ماندن قیمت‌ها برای حفظ قدرت خرید ملی را بر عهده دارد.

در ماه رمضان، افزایش تقاضا برای کالاهای غذایی منجر به فشار بر عرضه و افزایش قیمت ها می شودد و  طی سه سال گذشته، این روند با افزایش تورم و عرضه محدود به دلیل تداوم خشکسالی در مراکش تشدید شده است.

کد خبر 1749667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha