خراسان جنوبی بیشترین اسامی مذهبی کشور را دارد

امیرآبادی زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی بیشترین اسامی مذهبی را در کشور دارد، گفت: اسامی ۱۱۰ هزار نفر در استان خراسان مزین به اسامی اهل بیت(س) مولود ماه شعبان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  مرتضی امیرآبادی زاده امروز (۲۳ بهمن) در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۱۰ هزار نفر در استان از اسامی اهل بیت(س) متولد شده ماه شعبان المعظم در استان برای نامگذاری فرزندان خود استفاده کرده اند. 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: تا کنون ۴۱ هزار و ۶۲۸ نفر به نام حسین، چهار هزار و ۷۴۱ نفر به نام سجاد و زین العابدین، ۱۳ هزار و ۳۴۶ نفر به نام ابوالفضل و ۱۲ هزار و ۷۰۲ نفر به نام عباس در استان نام گذاری شده اند.


وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۵۵۷ نفر به نام علی اکبر، ۲۵ هزار و ۴۷۴ نفر به نام مهدی، هزار و ۳۵۸ نفر به نام حجت و ۱۰۴ نفر به نام قائم در استان نام گذاری شده اند، افزود: همچنین از ابتدای سال جاری نام ۲۰۵ نفر به نام مبارک امام حسین (ع) مزین شده است. 

امیرآبادی زاد ادامه داد: همچنین تاکنون ۱۹۵ نفر به نام ابوالفضل، ۵۲ نفر به نام سجاد، ۱۷ نفر به نام عباس، ۶۹ نفر به نام مهدی، ۱۹ نفر به نام علی اکبر، سه نفر به نام حجت و دو نفر به نام قائم در خراسان جنوبی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به لحاظ دارا بودن فراوانی اسامی مذهبی در زمره استان های برتر کشور است، گفت: حدود ۸۲ هزار نفر هم نام پیامبر رحمت(ص) را برای فرزندان خود درخراسان جنوبی انتخاب کرده اند.

به گفته‌؛ در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۲ هزار و ۶۶۴ نوزاد در خراسان جنوبی متولد شده اند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۵۲ نوزاد پسر بوده اند.

کد خبر 1749673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha