پیش بینی اعزام ۱۵هزار مازندرانی به سفر راهیان نور

سرهنگ پاسدار مجیدی با بیان اینکه امسال اعزام‌ها به دو شکل اتوبوسی و جمعی و همچنین عزیمت توسط خود مردم (خودروی شخصی) صورت می گیرد، گفت: پیش بینی می شود ۱۵هزار زائر شهدا از استان در مناطق عملیاتی جنوب حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدار عسگر مجیدی-معاون هماهنگ کننده و مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا در نشست خبری اردوی راهیان نورضمن گرامیداشت اعیاد و ایام شعبانیه و میلاد باسعادت امام حسین(ع) با بیان اینکه دفاع مقدس ریشه در عاشورا داشت، اظهار کرد: معتقدیم برای رفع مشکلات کشور باید به فرهنگ دفاع مقدس باز گردیم.

وی با بیان اینکه راهیان نور بهترین راه برای حفظ، نشر و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در مناطق عملیاتی جنوب و بازدید نسل نو از یادمان های دفاع مقدس به درک بهتر و بیشتر ایثار و جانفشانی رزمندگان دوران دفاع مقدس از سوی دانش آموزان کمک می کند.

سرهنگ پاسدار مجیدی با بیان اینکه اعزام راهیان نور تا ۲۰اسفند ماه سال جاری ادامه دارد، گفت: تاکنون ۲هزار و ۳۷۴دانش آموز دختر، هزار و ۵۳۶دانش آموز پسر، ۱۶۰طلبه، ۵۲۷ فرهنگی و ۷۹۰کارمند به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

وی با بیان اینکه چهار هزار دانشجو نیز به راهیان نور اعزام خواهندشد، ادامه داد: همچنین ۱۰هزار نفر از محلات به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.  

سرهنگ پاسدار مجیدی از برپایی موکب های اربعین در مناطق عملیاتی جنوب همزمان با برگزاری اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: «ما متحدیم تا فتح قله ها» شعار محوری راهیان نور دانش آموزی می باشد.

وی به هجمه های دشمنان انقلاب برای ایجاد فاصله بین ملت با انقلاب اسلامی اشاره و اذعان کرد: امسال اردوهای راهیان نور با راهیان پیشرفت تلفیق شده است.

سرهنگ پاسدار مجیدی به جایگاه هفت تپه اشاره کرد و گفت: هفت تپه میعادگاه رزمندگان مازندرانی است، یگان های زرهی و تجهیزات در این منطقه برای پشتیبانی از سنگرها حاضر می شدند.

وی با بیان اینکه منطقه هفت تپه محلی برای احیا و آموزش و پشتیبانی و حفظ آمادگی رزمندگان لشکر همیشه پیروز ۲۵کربلا بود، گفت: آماده سازی نیروهای رزمنده استان های شمالی کشور به ویژه مازندران برای عملیات های کربلای چهار و پنج و عملیات والفجر هشت در منطقه هفت تپه صورت پذیرفت.

سرهنگ پاسدار مجیدی با بیان اینکه اردوگاه هفت تپه که یادمان طلایه داران مازندرانی دوران دفاع مقدس است در زمان جنگ تحمیلی بارها و بارها مورد تهاجم نیروهای بعثی عراق قرار گرفت، خاطرنشان شد: تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام در یادمان هفت تپه موجبات انس بیشتر زائرین شهدا با این منطقه شده است.

وی برلزوم معرفی بیش از پیش منطقه عملیاتی هفت تپه برای نسل نو تاکید کرد.

سرهنگ پاسدار مجیدی به دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و گفت: تلاش داریم ترین های مازندران در دوران دفاع مقدس به درستی به جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان معرفی شود.

وی از احیای نشریه سبز سرخ خبر داد و افزود: به زودی این نشریه در راستای کنگره شهدای دفاع مقدس استان روانه بازار نشر می شود.

وی 

کد خبر 1749752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha