وقتی بمباران مساجد توسط صهیونیست‌ها، مردم غزه را از اذان محروم می‌کند

رژیم صهیونیستی در حملات خود به غزه، بیش از یک هزار مسجد را بمباران کرده است و این اقدام، مردم غزه را از صدای اذان محروم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ارم نیوز، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه تاکنون، بیش از یک هزار مسجد را تخریب کرده‌اند و بیش از ۱۰۰ خطیب از جمله امام جماعت، اذان و مبلغان وزارت اوقاف را ترور کرده‌اند.

اکرامی المدلل، رئیس اداره اطلاعات وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین گفت: حملات پی در پی رژیم صهیونیستی از ۱۲۰۰ مسجد، بیش از هزار مسجد را در استان‌های غزه تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: بمباران رژیم صهیونیستی نزدیک به ۴ ماه است که مانع از پخش اذان مساجد از سوی اکثر ساکنان نوار غزه شده است و از آن زمان تاکنون در وقت نماز صدای اذان شنیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: ارتش رژیم صهیونیستی به صورت عمدی اماکن دینی را هدف قرار داده‌اند و توده‌ای از مسلمانان را از انجام مناسک خود به عنوان بخش اساسی دکترین جنگ مذهبی و مبارزه با دین اسلام باز داشته‌اند.

وی تاکید کرد: از جمله آن وضعیت مسجدالاقصی است که صهیونیست‌ها مانع اقامه نماز و حضور نمازگزاران به مسجدالاقصی شده‌اند و به همین دلیل آمارحضور نمازگزاران به این مسجد کاهش چشمگیری داشته است.

وی  اظهار کرد: همچنین در مسجد ابراهیمی واقع در الخلیل، صهیونیست‌ها نیمی از مسجد را گرفته‌اند و مانع  پخش اذان از مسجد ابراهیمی می‌شوند.

وی تصریح کرد: عدم پخش اذان باعث تعلیق نماز جمعه و خطبه در تمام غزه به جز استان رفح شده است، زیرا اکثر مساجد آن مناطق تخریب و بمباران شده است و همچنین ارتش صهیونیستی با صدها تانک و خودروی نظامی به آنان حمله می‌کند.

بر اساس گزارش مقام‌های رسانه‌ای فلسطین، از رویه ارتش اسرائیل در غزه و کرانه باختری، مشخص است که رویکرد اسرائیل یهودی سازی کامل قدس، ممنوعیت اذان و تخریب زیرساخت های دینی، قرآن و مراکز حفظ و موسسات تبلیغی آنان است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه در روز شنبه، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون ۴۵۰ مسجد از جمله ۱۸۶ مسجد را به طور کامل و ۲۶۴ مسجد را به طور جزئی تخریب کرده است.

بر اساس  گزارش سالانه «واقعیت تجاوزات اسرائیل به اماکن مقدس» که این هفته توسط وزارت اوقاف و امور مذهبی فلسطین منتشر شد، آمده است: مسجد الاقصی در طول یک سال گذشته ۲۵۸ بار به مسجد الاقصی یورش برده شده است و ۷۰۴ بار از اقامه نماز در مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل جلوگیری کرده است.

کد خبر 1749781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha