آغاز جشن های اعیاد شعبانیه در کرمان با پیشگامی بچه های مسجد

همزمان با سالروز میلاد باسعادت امام حسین علیه السلام در سوم شعبان المعظم، تدارک گسترده مسجدی ها برای برگزاری اعیاد شعبانیه آغاز و در نیمه شعبان به اوج می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با سالروز میلاد باسعادت امام حسین علیه السلام در سوم شعبان المعظم، تدارک گسترده مسجدی ها برای برگزاری اعیاد شعبانیه آغاز و با میلاد حضرت ابالفضل العباس و امام سجادعلیهماالسلام ادامه می یابد.

این مراسم بیشتر معطوف به برگزاری جشن و مولودی خوانی همراه با پخش نذورات، نورافشانی، قرائت مناجات شعبانیه و دعای فرج، آذین بندی مساجد و تکایا و بقاع متبرکه، سخنرانی های مذهبی مرتبط با این ایام و... است.

سالروز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام در ۱۱ شعبان المعظم که به نام روز جوان نامگذاری شده است؛ از دیگر مناسبت های این ماه فرخنده است که بهانه ای برای عرض ارادت و برگزاری مراسم ویژه به یاد جوان اباعبدالله الحسین است.

جشن های اعیاد شعبانیه در نیمه شعبان به اوج می رسد و صدها هزار نفر از مردم استان در گوشه و کنار این استان پهناور برنامه های متعددی از جمله چراغانی کوچه و خیابان، توزیع آش رشته کرمانی، برپایی ایستگاه های پذیرایی خیابانی، اجرای پویش های مختلف از جمله پویش تزئین خانه به عشق امام زمان، پویش نصب پرچم بر درب منازل، برگزاری متفاوت سه شنبه های مهدوی و... برگزار می کنند.

برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان نیز در سال های اخیر با شکوه بیشتری در مساجد و اماکن متبرکه برگزار می شود.

در یکی دو سال اخیر گروه های مردمی با جدیت بیشتری در صدد ایجاد جاذبه و خلاقیت بیشتری برای برگزاری باشکوه نیمه شعبان هستند که در همین راستا گذر انتظار با اجرای برنامه های متنوع تدارک دیده می شود.

همچنین با توجه به نامگذاری سوم، چهارم، یازدهم و نیمه شعبان به نام روز پاسدار، جانباز، جوان و سربازان گمنام امام زمان نیز برنامه های مرتبط اجرا می شود.

همزمان با اعیاد شعبانیه خادمین گلزار شهدای کرمان نیز با برپایی موکب در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه جاری و نیز در نیمه شعبان، میان وعده های متفاوتی طبخ و در میان زائران توزیع می کنند.

محافل جشن خانگی نیز از امروز سه شنبه(۲۴ بهمن) عموماً توسط بانوان همراه با مولودی خوانی، قرائت صلوات شعبانیه و... آغاز می شود.

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی استان کرمان نیز برنامه های جداگانه ای با تمرکز بر بزرگداشت نیمه شعبان پیش بینی کرده است.

پوستر برخی از جشن های این ایام در مساجد کرمان جهت اطلاع رسانی منتشر می شود.  

کد خبر 1749808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha