مسابقات قرآن مقدمه ای برای درک مفاهیم آیات قرآن است

حجت الاسلام جواد رفیعی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن و هر آنچه مربوط به قرآن است مقدمه ای برای درک مفاهیم آیات قرآن و به کار بستن آنها در تمام زندگی است، گفت: مسابقات قرآنی جوانان را به قرآن علاقه مند می کند و اگر به درستی برگزار شود جوانان بیشتری به این مسابقات روی می آورند

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، حجت الاسلام «جواد رفیعی»، کارشناس مذهبی در خصوص مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: مسابقات قرآنی بسیار ارزشمند است و این مسابقات و هر آنچه مربوط به قرآن است مقدمه ای برای درک مفاهیم آیات قرآن و به کار بستن آنها  در تمام زندگی است.

حجت الاسلام جواد رفیعی ادامه داد: مسابقات قرآنی جوانان را به قرآن علاقه مند می کند و اگر به درستی برگزار شود جوانان بیشتری به این مسابقات روی می آورند.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: خداوند می فرماید: من بین شما دو چیز را به امانت می‌گذارم، قرآن و دیگری عترت است. عمل صالح در گرو قرآن و عترت است و سعادتمندی نیز در همین است.

حجت الاسلام جواد رفیعی در خصوص افزایش تعداد شرکت کنندگان خارجی در مسابقات سال های اخیر گفت: هر ساله از همه ی کشورها در مسابقات بین المللی کشور ما شرکت می کنند، خود من هم در مسابقات مالزی شرکت کردم و در سوریه هم داور مسابقات بودم. این خود باعث می شود که جریان قرآن بیشتر باشد و زمانی که شرکت کنندگان خارجی به ایران می آیند، بعد از برگشت به کشور خودشان از مسائل کشور ما تعریف کنند و این بسیار مهم است.

کارشناس مذهبی در خصوص تاثیرگذاری بیشتر مسابقات تصریح کرد: باید در خصوص قرآن خوب کار شود و نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و  همان طور که تا به حال کار کرده اند، باز هم فعالیت بیشتری داشته باشند تا بیشتر بهره ببرند.

حجت الاسلام جواد رفیعی یادآور شد: در رابطه با کلام خدا، مسابقات قدم بعدی است، هر چه روال این مسائل‌ بیشتر شود، مملکت قرآنی تر شود، سعادت و خوشبختی فراگیرتر می شود. سعادت و خوشبختی در دنیا به قرآن و عترت است که باید از آن استفاده شود

کد خبر 1749821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha