ترویج معارف نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن کریم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

فعالیت های قرآنی که در قبل از انقلاب عموماً به جلسات خانگی محدود می شد، امروز در گستره وسیعی از برگزاری مسابقات تخصصی تا ورود به حوزه های معارفی از جمله نهج البلاغه به عنوان اخ القرآن و صحیفه سجادیه معروف به اخت القرآن در حال انجام است.

حجت الاسلام مختار یعقوبی به مناسبت آغاز چهل و ششمین سال انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان گوشه ای از برکات و دستاوردهای قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی فعالیت های قرآنی پس از انقلاب رشد خیلی خوبی دارد و قابل مقایسه با قبل از آن نیست؛ افزود: این فعالیت ها در دوران قبل از انقلاب به صورت محدود صرفاً در قالب جلسات خانگی بوده است.

وی ادامه داد: امروز اما علاوه بر پررنگ شدن این جلسات؛ محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی و آموزش قرآن رشد چشمگیری دارد هر چند هنوز جا برای کار وجود دارد اما این پیشرفت نسبت به قبل از انقلاب قابل تقدیر است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه امسال چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف به بهترین شکل ممکن و در سطح بالایی برگزار شد؛ افزود: تنوع رشته ها در این مسابقات زیاد است و علاوه بر مسابقات قرآن، رشته های معارفی و جانبی هم رونق گرفته و مسابقاتی در رشته های مدیحه سرایی، دعا و اذان نیز همزمان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات معارف نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز سال به سال پررونق تر و تخصصی تر تا مرحله کشوری برگزار می شود که این همه به برکت انقلاب اسلامی است.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: اوقاف علاوه بر برگزاری مسابقات قرآن، در برنامه های ملی و مذهبی محافل انس با قرآن و کرسی های تلاوت برگزار می کند و در ماه مبارک رمضان نیز جمع خوانی قرآن کریم در بیشتر بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به  ۱۷۸ موقوفه قرآنی در استان که از این تعداد، ۱۱۷ موقوفه مربوط به دوران پس از انقلاب اسلامی است؛ توضیح داد: در برخی از این موقوفات، نیت قرآنی یکی از نیات واقف است؛ ضمن اینکه غالب آنها انتفاعی و بدون درآمد و به صورت وقف زمین و ساختمان است و متأسفانه یکی از ضعف ها پایین بودن درآمد موقوفات قرآنی است.

کد خبر 1749837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha