جشن میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در جیرفت برگزار شد

جشن میلاد حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) همراه با گرامیداشت روز پاسدار و جانباز در حسینیه شهدای شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، جشن میلاد حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) همراه با گرامیداشت روز پاسدار و جانباز در حسینیه شهدای شهر جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در این جشن ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، گفت: پاسداران حافظ امنیت، قرآن کریم، اسلام و میراث کربلا هستند.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: زیارت نامه ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع)، با شهادت به نماز آغاز می شود زیرا ائمه اطهار (ع) نماز را اقامه کردند.

وی بیان کرد:  با وجود این که امام حسین (ع) بزرگترین جهاد گر، مجاهد در راه خدا و سرور و سالار شهیدان است اما در زیارت نامه آن حضرت، اول به نماز شهادت می دهیم.

حجت الاسلام تارم عامل انحراف و گمراهی مردم را دو چیز عنوان کرد و افزود: اول دوری از ذکر خدا، معنویت فراموش کردن خدا می باشد که همانا این نهایت بدبختی انسان است.

امام جمعه جیرفت بالاترین ذکر خدا را نماز دانست و اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید؛ نماز را برای ذکر و یاد من اقامه کنید.

وی عامل دوم گمراهی مردم را شهوت رانی و دنیا طلبی عنوان کرد و گفت: دل بستن به دنیا که به تعبیری از آن به دنیا طلبی و حب به دنیا یاد می شود که عملی ناپسند است.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه در راس همه گناهان دنیا طلبی است، عنوان کرد: در قرآن کریم ۱۱۵ بار کلمه دنیا و ۱۱۵ بار کلمه آخرت آمده است که این مهم بیانگر توازن بین کلمه دنیا و آخرت در قرآن کریم است.

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که در قرآن کریم دو خط آمده است، اضافه کرد: خط حضرت ابراهیم (ع)، پیروان و فرزندان صالح آن حضرت در راس آنها حضرت محمد (ص) و اهل بیت (ع) او هستند که این خط اقامه نماز است.

وی خط دوم را ضایع کردن نماز و پیروی از شهوات است، خاطرنشان کرد: نماز نقطه مقابل پیروی از شهوات است زیرا انسان را از شهوات باز می دارد.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: امام حسین (ع) برای اقامه نماز قیام کردند که این مهم همان خط پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: برخی افراد با آداب و احکام نماز آشنایی کافی ندارند بنابراین روحانیون و طلاب باید آموزش نماز را در راس برنامه های خود قرار دهند.

کد خبر 1749908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha