حرم شاهچراغ(ع) میزبان همایش علمی بزرگداشت سیدعلیخان مدنی شیرازی است

حقیقی نیک گفت: همایش بین‌المللی «بزرگداشت شخصیت و تبیین آراء و آثار علامه ذوالفنون سیدعلیخان مدنی شیرازی» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

امیرعباس حقیقی نیک در گفتگو با خبرنگار شبستان از فارس گفت: همایش بین‌المللی «بزرگداشت شخصیت و تبیین آراء و آثار علامه ذوالفنون سیدعلیخان مدنی شیرازی» با شرکت علما و فضلا، محققان دانشگاهی و حوزوی و بیش از پنجاه مهمان خارجی و علاقه‌مندان این شخصیت بزرگ از ایران و هند و پاکستان، در روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ ماه ۱۴۰۲، در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی‌الکاظم شاهچراغ علیه السلام، برگزار خواهد شد. 
 
وی افزود: این همایش بین‌المللی با هدف حفظ تراث، معرفی شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی به جامعه و ادای دین به مجاهدت‌های علمی و ایمانی این علامه ذوالفنون، به همت معاونت علمی، آموزشی و پژوهشی حرم مطهر برگزار و دارای دو بخش افتتاحیه در شبستان امام خمینی(۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰) و سخنرانی‌های علمی در سالن همایش‌های شهید آیت الله دستغیب (از ۱۰:۳۰ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸) است.

مدیر روابط عمومی حرم مطهر شاهچراغ(ع) بیان کرد: در بخش افتتاحیه علاوه بر ارائه گزارش علمی و اجرایی همایش، طی مراسمی از سنگ مزار این عالم بزرگ و ادیب برجسته رونمایی خواهد شد. همچنین در کنار سخنرانی‌های علمی، دو عنوان کتاب در ارتباط با این علامه ذوالفنون، در همایش رونمایی می‌شود. 
 
وی با اشاره به اینکه پیوستی هنری نیز برای این همایش درنظر گرفته شده است، بیان کرد: با همکاری حوزه هنری استان فارس و مشارکت دو تن از هنرمندان برجسته هنر خط و نقاشی، یک تابلوی پرتره از سیدعلیخان و یک تابلوی نقاشی‌خط از تخمیس قصیده بُردۀ سیدعلیخان در مدح امام علی(علیه السلام)، در زمان اجرای همایش تکمیل و در پایان همایش رونمایی و به موزۀ حرم مطهر اهدا خواهد شد. 
 
حقیقی نیک در پایان اظهار کرد: از علاقه‌مندان مواریث علمی و فرهنگی و معرفتی دعوت می‌گردد با حضور ارزشمند خود، بر غنای این همایش بزرگ بیافزایند.

کد خبر 1749926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha