جذب نوجوانان و جوانان رویکرد طرح یاوران مسجد

جعفر نیک نفس گفت: طرح یاوران مسجد با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان به کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود که در واقع به تشکیل حلقه های میانی در سطح مساجد کمک می کند.

جعفر نیک نفس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد، اجرای طرح باشگاه بچه های مسجد است که در قالب طرح یاوران مسجد اجرا می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: این طرح به منظور ایجاد و توسعه شبکه مدیران، کارکنان، کانون های معین و فعالان مسجدی است.

وی خاطرنشان کرد: طرح یاوران مسجد با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان به کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود که در واقع به تشکیل حلقه های میانی در سطح مساجد کمک می کند.

نیک نفس ابراز کرد: هدف از اجرای این طرح، افزایش تعداد اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزایش تعداد کانون های مساجد، زمینه سازی برای پیوند شبکه کانون های مساجد با نهاد خانواده، مدارس، مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد بستر ارائه خدمت به بچه های مسجد است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: طرح یاوران مسجد  در سه سطح ستادهای استانی، سطح کانونی و اعضای کانون ها اجرا می شود.

وی بیان کرد: سطح کانونی طرح یاوران مسجد شامل کانون های راهبر، کانون های معین و کانون‌های هم‌ گروه است و از ظرفیت شبکه کانون های راهبر و معین و توانمندی های این شبکه در تسهیل، ارتقاء و انسجام  فعالیت های کانونی استفاده می شود.

نیک نفس ابراز کرد: در طرح یاوران مسجد، بسته های تشویقی و انگیزشی به یاوران مسجد و قرعه کشی در سطوح کانونی در نظر گرفته شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان می توانند با ثبت نام عضو در سامانه بچه های مسجد، تکمیل مشخصات فردی اعضا به صورت هفتگی در قرعه کشی شرکت کنند و از جوایزی نظیر لپ تاب و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس بهره‌ مند شوند.

وی با یادآوری این مطلب که طرح باشگاه بچه های مسجد از ۷ بهمن آغاز شده و تا ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ ادامه دارد، عنوان کرد: شنبه هر هفته نتایج قرعه کشی از طریق سایت بچه های مسجد اطلاع رسانی می شود.

نیک نفس با بیان اینکه در جنوب کرمان تاکنون بیش از ۵۱۰ کانون فرهنگی هنری تأسیس شده است، یادآور شد: سهیمه تاسیس کانون تخصصی خواهران در جنوب کرمان ۲۶ باب بوده که تاکنون ۱۵ کانون تاسیس شده و ۱۱ کانون تخصصی خواهران در آستانه راه اندازی شده است.

کد خبر 1749932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha