پیام دفاع مقدس باید به نسل آینده منتقل شود

امام جمعه شیروان گفت: پیام راستین دوران دفاع مقدس که بر گرفته از ایثار، جهاد و شهادت است باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، حجت الاسلام حسین تکمیلی، امام جمعه شیروان روز چهارشنبه (۲۵ بهمن ماه) در یادبود شهید جاویدالاثر محمد ساعتی اظهارکرد: در قالب این رویداد تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های متنوعی برای اقشار مختلف مردم به ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان برگزار شود تا بیش از گذشته نسل آینده انقلاب با اهداف و نیات شهدا آشنا شوند.

وی آموزش و تربیت را مؤلفه بسیار مهم و در عین حال پیچیده عنوان کرد و افزود: در شرایطی که دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا در مسیر اعتقاد و تفکر نسل آینده انحراف ایجاد کند، برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند باب آشنایی نوجوانان و جوانان را با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت فراهم کند.

 حجت الاسلام تکمیلی عنوان کرد: دانش‌آموزان و معلمان این مرز و بوم در سخت‌ترین شرایط انقلاب اسلامی پا به میدان گذاشتند و سعی کردند تا در سنگر جهاد و شهادت درس شهادت‌طلبی را یاد داده و نسل‌های آینده را از انحراف و همچنین تاراج کشور در امان نگه دارند.

 رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان بیان کرد: یکی از مبانی اصلی ترسیم شده در سند ملی آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت توجه به مبانی معرفتی شهادت‌طلبی، ایثار و جهاد است که قطعاً نشر و انتشار چنین مفاهیمی را در بین نسل آینده بیشتر شاهد خواهیم بود.

 یادبود شهید جاویدالاثر محمد ساعتی با حضور خانواده شهید ساعتی، مسئولان و دانش آموزان در  دبیرستان معلم شهید محمد ساعتی (شاهد۴) برگزار شد.

 در پایان مراسم المان و یادمان شهید ساعتی در محل مدرسه توسط خواهر محترم شهید نیز رونمایی شد.

کد خبر 1749935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha