ضرورت افزایش تعاملات و ارتباطات دوسویه ایران و مالزی

پروفسور بالا ملا لیتارا با تأکید بر افزایش تعاملات و ارتباطات دوسویه، خواستار ایجاد زمینه‌های لازم برای برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در مالزی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پروفسور بالا ملا لیتارا، رئیس دانشکده هنر، پایداری و صنایع خلاق دانشگاه سلطان ادریس مالزی به همراه رامین حاجیان ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

ارزانی در سخنانی، با اشاره به ظرفیت‌های عظیم ایران اسلامی در حوزه هنر، خلاقیت و علمی به بیان روابط بسیار خوب ایران و مالزی پرداخت و افزود: ارتباطات علمی بسیار خوبی میان دو کشور شکل گرفته است و زمان آن رسیده تا در عرصه هنر، ارتباطات آکادمیک و دانشگاهی افزایش یابد.

وی اظهار داشت: زبان هنر، زبان بین‌المللی است و تقارب فرهنگی زیادی میان دو کشور وجود دارد.

پروفسور بالا ملا لیتارا با تأکید بر افزایش تعاملات و ارتباطات دوسویه، خواستار ایجاد زمینه‌های لازم برای برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در مالزی شد.

دعوت از اساتید، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه هنر و به ویژه هنر آسمانی و قدسی از دیگر موارد مطروحه در این دیدار بود.

رامین حاجیان نیز به پروژه تخصصی خود در زمینه هنر و مسجد اشاره داشت و ابراز امیدواری کرد که به زودی بتواند شاهد به ثمر نشستن پروژه مساجد جهان اسلام باشند.

در پایان این دیدار، رایزن فرهنگی کشورمان در مالزی پیشنهاد چاپ یک کتاب به عنوان اثر ماندگار در این عرصه را بیان کرد که با استقبال نمایندگان دانشگاه (UPSI) واقع شد.

آشنایی با دانشگاهمالزی(UPSI) 

دانشگاه Pendidikan Sultan Idris (UPSI) یک دانشگاه دولتی در تانجونگ مالیم پراک کشور مالزی است. این دانشگاه در سال ۱۹۲۲ میلادی به عنوان سلطان ادریس کالج تأسیس شد و در سال ۱۹۹۷ میلادی به دانشگاهUPSI  تبدیل شد.

این دانشگاه در زمینه آموزش تخصص دارد و طیف وسیعی از برنامه‌های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در این زمینه ارائه می‌دهد. دانشگاه (UPSI) در سال ۲۰۲۳ میلادی در آسیا رتبه ۱۶۳ و در جنوب شرق آسیا رتبه ۴۳ را رتبه بندی جهانی کسب کرده است. همچنین، در جهان در حوزه آموزش رتبه ۱۵۱ تا ۱۷۵ را کسب کرده است.

کد خبر 1749946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha