دهه مهدویت ۲۵ برنامه شاخص در لرستان اجرا می‌شود

حجت الاسلام چراغی با اشاره به اجرای ۲۵ ویژه برنامه دهه مهدویت در لرستان گفت: اجرای این برنامه ها با هدت تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت و نهادینه سازی ارزش ها در جامعه به ویژه بین نسل نو است.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، با تبریک  اعیاد شعبانیه اظهارداشت: دهه مهدویت از پنجم شعبان مصادف با سالروز ولادت حضرت امام سجاد(ع) آغاز و تا ۱۵ شعبان سالروز ولادت باسعات امام زمان(عج) ادامه دارد.

مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج) استان لرستان  به اجرای ویژه برنامه های مهدویت در این ایام اشاره کرد وافزود: در این دهه ۲۵ برنامه شاخص در استان لرستان برگزار می شود.

وی برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مهدوی در این ایام اشاره کرد و گفت: این نشست ها با هدف تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت و نهادینه سازی ارزش ها در جامعه به ویژه بین نسل نو برگزار می شود.

جشنواره شعر مهدوی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود

حجت الاسلام چراغی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی، جشنواره شعر مهدوی در دهه مهدویت عنوان کرد: جشنواره «شعر مهدوی» ویژه کودکان و نوجوانان با مشارکت بنیاد مهدویت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد و آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

وی قرائت وصیت‌ نامه‌های مهدوی شهدا و دیدار با خانواده شهدا در استان را از دیگر برنامه های دهه مهدویت عنوان کرد و بیان داشت: آذین‌بندی ادارات، معابر و خیابان‌ها، تولید برنامه‌های ویژه مهدویت در صدا و سیما با حضور کارشناسان مهدویت از دیگر برنامه های پیش رو است.

اعزام روحانیون به مساجد و مدارس مناطق محروم

مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی موعود(عج) لرستان برپایی جشن در روستا با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، امور عشایر و روستایی و بخشداری، اعزام روحانیون به مساجد و مدارس واقع در نقاط حاشیه‌ای شهر، پویش «نذر نان» در مناطق محروم استان وسخنرانی با موضوع مهدویت در بقاع متبرکه استان را از دیگر برنامه های دهه مهدویت عنوان کرد.

حجت الاسلام چراغی به مراسم احیای شب نیمه شعبان در مساجد و بقاع متبرکه اشاره کرد و عنوان داشت: جشنواره شعر «میر کائنات»، آغاز فراخوان جشنواره ملی «دانشجوی منتظر»، دوره‌های توانمندسازی مربیان پرورشی و مربیان مهدویت و برگزاری دوره‌های تربیت مربی «یاران موعود» از دیگر برنامه های اجرایی در دهه مهدویت است.

وی با اشاره به اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم همزمان با آغاز دهه مهدویت با کمک دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی استان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مهدویت ویژه کارکنان ادارات، نورافشانی آسمان شهر در شب نیمه شعبان از دیگر برنامه ها است.

برپایی موکب های پذیرایی همزمان با سالروز ولادت حضرت مهدی

حجت الاسلام چراغی از برپایی موکب های پذیرایی خبر داد و گفت: در دهه مهدویت به‌ ویژه در سالروز ولادت با سعادت امام مهدی(عج) موکب‌ های پذیرایی در سطح شهر خرم آباد برپا خواهد شد.

کد خبر 1749965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha