اعزام ۱۹ نفر از مربیان تربیتی قرآن به تهران

۱۹ نفر از مربیان قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد در دوره توانمندسازی مربیان «مسجد پایگاه قرآن» شرکت می کنند.

«کریم لایقی اصل» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: طرح توانمندسازی مربیان «مسجد پایگاه قرآن» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای برگزاری رویداد توانمندسازی مدیران و مربیان فعال کانون‌های هدف، ۱۹ نفر از مربیان طرح «مسجد پایگاه قرآن» استان برای شرکت در این رویداد به تهران اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این دوره روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه جاری در شهر تهران برگزار می‌شود، افزود: افراد شرکت کننده در این دوره در حوزه فعالیت‌های قرآنی و تربیتی هر کانون عضو بوده و فعال هستند.

لایقی اصل در ادامه، یادآور شد: هم اکنون کار شناسایی و ثبت قاریان قرآن در سامانه بچه‌های مسجد با همکاری دارالقرآن کریم، آموزش و پرورش استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد استان که ظرفیت برگزاری کرسی تلاوت قرآن را داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سامانه، درخواست خود جهت حضوری قاری مربوطه را ثبت می‌کنند و پس از موافقت، با حضور قاری قرآن کرسی تلاوت قرآن در مسجد برگزار می‌شود.

لایقی اصل گفت: بنا داریم که این کار تبدیل به یک فرهنگ و گفتمانی شود که نه تنها صرفاً موسسات و منازل قرآنی، بلکه مساجد استان نیز مرکز و محلی برای قرآن باشند.

کد خبر 1750015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha