تایلند و ایران ظرفیت‌های زیادی برای گسترش روابط فرهنگی دارند

وان محمد نور ماتا در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند، گفت: تایلند و ایران ظرفیت‌های زیادی برای گسترش روابط فرهنگی دوجانبه دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی ایران و تایلند، مهدی زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و وان محمد نور ماتا، رئیس مجلس ملی تایلند در هتل شانگری لا بانکوک دیدار کردند.

زارع‌بی‌عیب در سخنانی، به روابط دوستانه ایران و تایلند اشاره کرد و افزود: روابط فرهنگی ایران و تایلند بیش از چهار قرن قبل و با مهاجرت یک ایرانی به نام شیخ احمد قمی برمی‌گردد. از آن زمان تاکنون، دو کشور روابط صمیمی داشته‌اند و در طول دوره گذشته نیز همکاری‌های فراوانی صورت گرفته است.

رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند با بیان اینکه تفاهم نامه فرهنگی و علمی بین دو کشور به امضاء رسیده است، گفت: رایزنی فرهنگی ایران فعالیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش‌های هنری و فرهنگی، زبان فارسی، معرفی ایران و جاذبه‌های آن، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و برگزاری مراسم و جشنواره‌های ملی و مذهبی داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون چند دور گفت‌وگوی اسلام و بودیسم با حضور اندیشمندان و پژوهشگران دو کشور در جهت تبادل آراء و هم‌اندیشی علمای مسلمان و بوداییان برگزار شده و تعامل و همکاری‌های با استفاده از مؤلفه‌های فرهنگی به عنوان یک راهبرد مدنظر قرار گرفته است .

تأکید بر گسترش موضوعات فرهنگی در عرصه بین‌الملل

وان محمد نور ماتا، رئیس مجلس ملی تایلند ضمن تبریک روز ملی ایران گفت: ظرفیت زیادی برای روابط فرهنگی دوجانبه وجود دارد. ارائه مبادلات فرهنگی به عنوان شیوه‌ای نوین در جهت تحقق زندگی مطلوب، می‌تواند به عنوان یک ظرفیت و بستر مناسبی جهت تأثیرگذاری برای دو کشور مفید باشد.

وی اظهار داشت: روابط فرهنگی یکی از عوامل مؤثر در ارتباطات شفاف کشورهاست، چراکه هر یک از کشورها هویت و تمدن‌های یگدیگر را به نمایش می‌گذارند که موجب انس و تألیف قلوب مردم و آشنایی با دیدگاه‌های همدیگر می‌شود.

رئیس مجلس ملی تایلند عنوان کرد: گسترش موضوعات فرهنگی در عرصه بین‌الملل ضروری و بستر مناسبی جهت اجرای راهبرد گسترش روابط کشورهاست تا جذب مخاطب را بدون کمترین حساسیتی داشته باشند و نقش مهمی در سطح بین‌المللی ایفا کنند.

در پایان این دیدار، دو طرف برای ارتباط دو کشور در زمینه‌های فرهنگی که به واسطه مراودت جدید دو کشور انجام شده و زمینه شناخت تایلندی‌ها از ایران را فراهم کرده، اظهار خرسندی کردند.

کد خبر 1750031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha