از احیای جلسات خانگی قرآن کریم تا حضور جوانان مسجدی درنشست های روشنگری

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر؛ در قالب طرح پایگاه های قرآنی احیای جلسات خانگی قرآن کریم اجر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، کانون های مساجد امن ترین مکان برای فعالیت و حضور جوانان است که خانواده با خیالی راحت و بدور از استرس می توانند فرزندان خود را تشویق به حضور جوانان در مساجد و کانون ها شوند.

براساس این گزارش، برنامه های مختلف و متنوعی در سطح کانون و مساجد با توجه به علاقه جوانان تهیه شده که جوانان، نوجوانان و حتی کودکان نیز می توانند در این مکان ها حضور داشته باشند.

همچنین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی است که در راستای تحقق منویات معظم له برنامه ها و طرح های قرآنی از جمله برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم در کانون های مساجد کشور در حال برگزاری است.

*استقبال اعضای کانون مسجد از احیای جلسات خانگی قرآن

ایوب گلیارانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: برگزاری جلسات خانگی قرآن از قدیم الایام در میان خانواده‌های ایرانی مرسوم بوده و مردم در کنار تلاوت قرآن و بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی صله رحم به جا می آوردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه مسجد فاطمیه شهرستان کنگاورافزود: مجالس ختم قرآن خانگی که در گذشته در محلات رایج بود، یکی از کانون‌ های مهم ارتباط اجتماعی و ترویج فرهنگی دینی در جامعه است و در تقویت ارتباطات اجتماعی میان مؤمنان بسیار مؤثر بود.

از احیای جلسات خانگی قرآن کریم تا حضور جوانان مسجدی درنشست های روشنگری

وی با اشاره به اینکه جلسات قرآن و روضه از بهترین فرصت‌ها برای زدودن کدورت از دل‌ها است خاطر نشان کرد:با توجه به تاکیدات و بیانات رهبر معظم انقلاب اقدام به احیای جلسات خانگی قرآن کریم با همت بچه های مسجد فاطمیه کرده است که مورد استقبال اعضای کانون مسجد گرفته است.

گلیارانی تصریح کرد: دوره ای جلسات به میزبانی اعضای کانون و دعوت از قاریان ممتاز و قاریان جوان و نوجوان شهرستان در حال برگزاری است.

*برگزاری جشن انقلاب و نشست روشنگری در کانون فرهنگی هنری ایثار

در ادامه حسین سالمیان با اشاره به استقبال جوانان اعضای کانون از برنامه های ایام الله دهه فجر، گفت:جشن های پیروزی انقلاب باشکوه خاصی و متفاوت نسبت به سال های گذشته در کانون برگزار شود و از ظرفیت‌های مردمی و جوانان در جشن‌های دهه فجر استفاده شده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری ایثار اسلام آباد غرب افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی دهه جهاد تبیین و بهترین فرصت برای تشریح خدمات نظام در بخش های مختلف  است.

از احیای جلسات خانگی قرآن کریم تا حضور جوانان مسجدی درنشست های روشنگری

وی خاطر نشان کرد: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر؛ کانون فرهنگی هنری ایثار با همکاری پایگاه مقاومت امام رضا(ع)، مراسم جشن مردمی انقلاب را همراه با سخنرانی و برگزاری نشست روشنگری مقایسه دوران قبل و بعد از انقلاب، بیان دستاوردهای ۴ دهه اخیر و مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار کرد.

سالمیان تصریح کرد: برنامه های مختلفی بمناسبت اعیاد شعبانیه در سطح کانون همچون آذین بندی کانون، برپایایستگاه صلواتی، برگزاری جشن و سرور، توزیع شیرینی  از برنامه های کانون ایثار است.

از احیای جلسات خانگی قرآن کریم تا حضور جوانان مسجدی درنشست های روشنگری

کد خبر 1750061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha