انجام ۳ هزار فعالیت قرآنی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان

حجت الاسلام عزیزی گفت: بیش از۳ هزار فعالیت قرآنی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در حال انجام است.

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبستان از همدان  با اشاره به اینکه در استان همدان بیش از ۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در حال فعالیت است اظهار کرد: تعدادی از این کانون ها امسال تأسیس و یا در حال ایجاد است.

 مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان با بیان اینکه سهمیه ۱۴۰۲ استان همدان تاسیس ۷۰ کانون جدید است که  قریب به ۴۰ کانون تاسیس و ۳۰ کانون دیگر نیز تا پایان سال تاسیس می شود افزود: عمده این  کانون ها کانون های تخصصی خواهران است.

وی با بیان اینکه۳۰ کانون تخصصی خواهران در همدان راه اندازی شده که فقط کارهای متخص خواهران را انجام می دهند تصریح کرد: این کانون ها در خصوص مسائل مختلف مربوط به جمعیت و فرزند آوری، سبک زندگی اسلامی، مباحث خانواده و ... فعالیت دارند.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه در این زمینه به جد پای کار هستیم تا این کانون ها را افزایش دهیم  تصریح کرد: در واقع این کانون‌ها باید در کنار کانون های عمومی بوده و در کنار کانون های فرهنگی یک کانون تخصصی خواهران فعالیت های خود را داشته باشد.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه از ابتدای حضور در کانونهای مسجد دغدغه ما برگزاری برنامه های قرآنی در کانونها بوده است افزود: در این راستا در حال حاضر بیش از ۳ هزار برنامه قرآنی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حال انجام است.

 هر مسجد یک پایگاه  قرآنی

وی با بیان اینکه  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرآنی  گفت: به جد پیگیر هستیم  تا جایی که توان داریم این مسئله در مساجد استان اتفاق بیفتد

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان یکی دیگر از برنامه ها را سرکشی و دیدار با مدیران کانون های فرهنگی و هنری استان همدان دانست و تصریح کرد: از ابتدای امسال در حال انجام است و بسیاری از کانون ها سرکشی شده است.

وی با بیان اینکه این سرکشی از کانون فعال و پویای تکه روستای نهاوند شروع شد تصریح کرد: در واقع هدف ما از این برنامه مشاهده و رصد از نزدیک فعالیتها و اقدامات و نقاط قوت و ضعف کانونها و عرض ادب و خسته نباشد به مدیران کانون ها است.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه در این برنامه با توجه به نوع فعالیت و برنامه های کانون اعتباراتی ناچیز و در عین حال برای برنامه های فرهنگی و نیاز کانون ها در حد ایاب و ذهاب رابطین کانون ها تزریق شده تا  قدردان  بخش کوچکی از زحمات مسئولان کانون ها باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های ما رصد ارکان کانون ها است که در این زمینه تعدادی از مدیرانی که انگیزه فعالیت را ندارند با تغییر و تحول و جایگزینی مدیران جوان و تازه نفس بتوانیم برنامه های بهتری را در کانونها داشته باشیم.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه ای که با امور مساجد داشتیم  افزود: همزمان با پیروزی انقلاب  و به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد بهار آزادی ۴۵ عنوان برنامه را در ۴۵ مسجد شروع کردیم که این برنامه ها قرار است تا پایان سال به مناسبتهای ملی و مذهبی برنامه داشته باشند.

 وی با بیان اینکه محوریت برنامه ها  کودک و نوجوان و نشاط اجتماعی است تصریح کرد: در بسیاری از نقلاطی که ظزفیت لازم را داشته و مربیان این حوزه را داریم فعالیتها شروع شده اما در برخی مساجد با توحجه به نبود مربی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت ها کمتر است.

  برگزاری اعیاد شعبانیه در مساجد همدان

حجت الاسلام عزیزی به برنامه های اعیاد شعبانیه در ۵۰ مسجد استان اشاره کرد و گفت: این جشن ها که از ۱۳ رجب شروع شده و تا نیمه شعبان ادامه دارد  با رنگ و بوی مهدوی و حسینی است که در بیش از ۵۰ مسجد در حال انجام است.

 وی ضمن تقدیر از همکاری  شهرداری در برگزاری جشن های مسجدی در  شهر همدان  گفت: هدف ما گسترش برنامه های فرهنگی و مذهبی و جذب بیشتر نسل جوان با برنامه های با نشاط در مسجد است

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان همچنین  با اشاره به طرح  توانمند سازی مدیران کانونهای مساجد  گفت: این طرح  که پایان آن هفته دوم از اسفند ماه و  اختتمایه آن  مصادف با سالروز تاسیس کانون های مساجد است از منتخبین تقدیر خواهد شد

 وی یادآور شد: در واقع این اختتامیه شامل سه برنامه  برگزاری جشن سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور، اهدای  لوح تقدیر برگزیدگان جشنواره مدهامتان و  منتخبین دوره توانمند سازی مدیران  است.

کد خبر 1750068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha