لزوم ۲۴ساعته بودن مساجد بین راهی مازندران|۳۰ مسجد بین راهی به همت یک خیر نیک اندیش احداث می شود

حسینی پور برلزوم رفع مشکل هیات امنای مساجد بین راهی استان مازندران تاکید کرد و گفت: مساجد و نمازخانه های بین راهی استان باید ۲۴ساعته به مسافران و گردشگران ارائه خدمت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدمحمودحسینی پور- استاندار مازندران در چهارمین نشست شورای اقامه نماز استان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، به مصوبه بهسازی نمازخانه های بین راهی استان اشاره و اظهار کرد: باید نتیجه عملیاتی شدن این مصوبه به شورای اقامه نماز استان ارائه شود.

وی با بیان اینکه اهمیت اشاعه اقامه نماز در جامعه به ویژه در مدارس و دانشگاه ها برکسی پوشیده نیست، افزود: ایجاد انس دانش آموزان و دانشجویان با نماز باید دغدغه مسئولین باشد.

حسینی پور بابیان اینکه نماز بالاترین درجه کمال است، گفت: دشمنان هجمه های زیادی در حوزه فرهنگ به کشور وارد می کنند بهترین راه مصونیت مردم در برابر هجمه های فرهنگی توجه به نماز است.

وی با بیان اینکه بستر های ترویج اقامه نماز و برپایی نمازجماعت باید در جامعه اسلامی فراهم شود، برلزوم احیای مساجد استان به ویژه مساجد بین راهی تاکید کرد.

حسینی پور به رویکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران برای حمایت از مساجد و نمازخانه های بین راهی در امر بهسازی و بازسازی اشاره کرد و گفت: بهداشت، سرمایش و گرمایش مساجد و نمازخانه های بین راهی با همراهی این اداره کل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه مساجد ونمازخانه های بین راهی محورهای هراز، چالوس و سوادکوه باید با فوریت احیا شوند، افزود: مساجد نیازمند بازسازی و بهسازی در این محورها شناسایی و به میراث فرهنگی استان معرفی شوند.

حسینی پور برلزوم ساماندهی مدیریت فرهنگی مساجد به ویژه مساجد بین راهی تاکید کرد و خواستار رفع مشکل بین هیات امنای مساجد شد، باید مساجد بین راهی استان ۲۴ساعته باز باشند.

وی برلزوم ساماندهی بقاع متبرکه و امامزادگان استان جهت آماده شدن برای اقامه نماز مسافران و گردشگران تاکید کرد و گفت: یک خیر نیک اندیش آماده احداث ۳۰مسجد و نمازخانه بین راهی در استان است که باید مجوزهای لازم برای جانمایی این مساجد در ۳۰ نقطه این خطه از شمال کشور به زودی صادر شود.

حسینی پور برلزوم تسهیل گری برای ایجاد مساجد بین راهی با مدیریت معاونت عمرانی استاندرای مازندران تاکید کرد و خطاب به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواستار رفع موانع پیش روی ایجاد این ۳۰ مسجد در استان شد.

وی با تاکید براینکه مجتمع های اقامتی و رستوران های بین راهی استان باید برای اقامه نماز مسافران و گردشگران نمازخانه ایجاد نمایند، گفت: اداره کل اوقاف و امورخیریه استان نیز برای ساماندهی سرویس های بهداشتی امامزادگان بین راهی ورود کند.

حسینی پور با بیان اینکه جایگاه های سوخت استان به ویژه در محورهای مواصلاتی باید برای اقامه نماز جایگاه داشته باشند همچنین باید در سرویس ها آب گرم نیز تامین شود، افزود: برای اشاعه نماز همه باید دغدغه داشته باشند بهانه تراشی در حوزه تامین زیرساخت های اقامه نماز در استان گردشگری مازندران پذیرفتنی نیست چنانچه مراکز تفریحی، گردشگری و جایگاه های سوخت برای ایجاد مکان اقامه نماز ورود نکنند باید پلمپ شوند.

کد خبر 1750075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha