سومین جایزه ادبی مادرانه در اصفهان برگزار می شود

عضو هیات امنا آستان مقدس امامزاده شاهکرم اصفهان گفت: سومین جایزه ادبی مادرانه همزمان با میلاد امام سجاد (ع) در اصفهان برگزار می شود.

«یحیی رجالی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به سه دور جشنواره جایزه ادبی مادران در سطح ملی به میزبانی اصفهان اظهارداشت: سومین دوره این رویداد ادبی با محوریت حضرت شهربانو همسر امام حسین(ع) و مادر امام سجاد(ع) برگزار شد.

عضو هیات امنا آستان مقدس امامزاده شاهکرم اصفهان با بیان اینکه بیش از یکصد اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده، افزود: شرکت کنندگان اشعار خود با موضوعات «تاثیر تبار و خاندان نیک در به وجود آمدن فرزندان پاک»، «تاثیر پاکدامنی و نجابت در پرورش نسل‌های آینده»، «نقش معرفتی مادران بصیر در پرورش نسلی امام شناس و حقیقت باور»، «حضرت شهربانو از ایران تا خانه عصمت و طهارت» و «حضرت شهربانو از بهشت ایران تا همسری سید جوانان اهل بهشت» به دبیرخانه ارسال کردند.

وی ادامه داد:‌ آثار ادبی رسیده به دبیرخانه توسط داوران بررسی و نتایج آن روز پنج شنبه همزمان با میلاد امام سجاد(ع) اعلام می شود و از برترین ها تجلیل خواهد شد.

رجالی با بیان اینکه اختتامیه این رویداد ادبی در آستان مقدس حضرت جعفر ابن الرضا (ع) برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی آستان مقدس این امامزاده معروف به شاهکرم برنامه ریزی و اجرای این رویداد را انجام می دهند.

وی به دو دوره گذشته جایزه ادبی مادرانه اشاره کرد و اذعان داشت: دوره اول این رویداد با محوریت حضرت ام البنین(ع) و دوره دوم آن با محوریت حضرت نرجس خاتون برگزار شد.

عضو هیات امنا آستان مقدس امامزاده شاهکرم اصفهان ادامه داد: از ظرفیت شعر و ادب در بسط و گسترش مفاهیم مرتبط با حوزه خانواده و موضوعات تربیتی استفاده شده و هر ساله یکی از مادران ائمه معصومین(ع)  شخصیت های وارسته محور این برنامه قرار می گیرد.

کد خبر 1750081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha