تقویت میراث معنوی خانواده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه نشاط اجتماعی به عنوان مسیر ساده ارتقای سرمایه اجتماعی اولویت دولت است، گفت: باید با تقویت میراث معنوی خانواده وایجاد نشاط در کاهش آمار آسیب های اجتماعی همچون طلاق نقش آفرینی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سیدمجید امامی، امروز(۲۶ بهمن)، در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهارداشت: در ساختار جدید شورای فرهنگ عمومی بر ضمانت اجرایی مصوبات و تشکیل کارگروه‌های پنجگانه تاکید شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه استان لرستان جز استان‌های موفق در دو سال گذشته از حیث کمیت جلسات استف افزود: عدم حضور اعضای اصلی در جلسات شورای فرهنگ عمومی ترک فعل است.

امامی عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارگروه رصد فرهنگی که مسئولیت آن با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مرکز رصد فرهنگی مرکزی ایجاد شد.

وی مرکز رصد فرهنگی را مرکز تحلیل و به‌هم‌رسانی داده‌های فرهنگی و اجتماعی در هر استان برشمرد و ادامه داد: این مرکز در استان لرستان نیز در شاکله جدید شورای فرهنگ عمومی کشور باید تشکیل شود و در این مسیر پروژه‌های خاص کوچک استان حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی به عنوان مسیر ساده ارتقای سرمایه اجتماعی اولویت دولت است گفت: علی‌رغم همه تنگناهای اقتصادی تلاش شده احساس رضایت از زندگی و شادی از زندگی اجتماعی با محوریت خانواده برگردد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: استان لرستان با برطرف‌ کردن بسیاری از مشکلات توسعه می‌تواند مهد گردشگری و صنایع دستی و صنایع فرهنگی تبدیل شود، باید میراث مادی خانواده را تقویت کنیم تا آمار طلاق کاهش یابد.

وی به حضور خود در شامگاه گذشته در بخش جنبی سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر در لرستان اشاره کرد و افزود: شب موسیقی زورخانه‌ای ابتکار جالبی بود که در دل جشنواره فجر در لرستان انجام شد.

کد خبر 1750133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha