۲۶ مدرسه به نام ۲۶ دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی کرمان افتتاح می‌شود

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد: ۲۶ مدرسه به نام ۲۶ دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی کرمان در سراسر کشور افتتاح خواهیم کرد زیرا این شهدا، شهدای خاصی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با ایام اربعین شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدا؛ دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه «شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌» پنجشنبه (۲۶ بهمن) در خیابان توانیر افتتاح شد.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با شرکت کنندگان در این مراسم با اشاره به اینکه قصد ما این است به نام هر شهید این حادثه یک مدرسه در کرمان و در جاهای دیگر افتتاح کنیم؛ افزود: این دانش‌آموزان شهید خود تشکیل یک کلاس درس در مکتب حاج قاسم شدند و اگرچه به ظاهر آنها را از دست دادیم اما نام و راه آنها ادامه دارد.

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم با بیان اینکه صبح روز حادثه با ۳۲ مدیرکل در مراسم سالگرد شهید سلیمانی حضور داشتیم و شاهد بودیم مردم چگونه با تمام وجود به زائران خدمت می‌کردند؛ افزود: کسانی که توانایی مواجهه رو در رو نداشتند مردم را به خاک و خون کشیدند.

وی تصریح کرد: دشمن بزرگترین ضربه را به خود زد و این روح مبارزه که دشمنان به دنبال حذف آن بودند بیشتر شد و اگرچه از این اتفاق ناراحت هستیم اما یک دانشگاه بزرگ در گلزار شهدای کرمان تکمیل و ساخته شده است و همه این ۹۶ شهید یک عمر مبارزاتی و معنوی داشتند.

 رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: ساخت دبستان «شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌» در کرمان با همت شبانه‌روزی این محقق شد که امیدواریم این نهضت تداوم پیدا کند  ورویکرد ما این است که مدارس را به نام شهدا بگذاریم تا روح مقاومت را که دشمنان می‌خواستند در سند۲۰۳۰ آن را از بین ببرند، بماند زیرا تا اسلام وجود دارد مقاومت و مبارزه وجود دارد.

وی بیان کرد: ۲۶ مدرسه به نام ۲۶ دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی کرمان در سراسر کشور افتتاح خواهیم کرد زیرا این شهدا، شهدای خاصی هستند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان هم این ذوق برای نام گذاری مدرسه به یاد شهدای تروریستی را کار ارزشمندی دانست و افزود: به شورای شهر پیشنهاد شده تا مدارسی که دانش‌آموزان آنها شهید شدند، یا کوچه‌های منتهی به آن مدارس که نام ندارند و حتی کلاس‌هایی در مدارس به نام این شهدای نام‌گذاری شود.

وی با افزودن این مطلب که تکمیل ساختمان این مدرسه نشان از توان اجرایی استان است که می‌توان با همکاری کار را پیش برد؛ اظهار کرد: سرانه آموزشی مرکز استان وضعیت مناسبی ندارد و همه باید کمک کنیم تا کارها را به سامان برسانیم.

رضا، هدایتی مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس کرمان توضیح داد:  این مدرسه هشت ماه پیش کلنگ‌زنی شد و در مرحله اسکلت و دیوارچینی بود که حادثه تروریستی رخ داد و براساس تصمیم و همکاری‌های انجام شده توانستیم پروژه را با تلاش شبانه‌روزی به پایان برسانیم.

گفتنی است؛ این مدرسه در زمینی به مساحت ۴۳۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۱ میلیارد تومان از محل طرح تخریب و بازسازی مدارس ساخته شده است.

کد خبر 1750139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha