از کاهش ۱.۶ درصدی فوت تا افزایش ۶.۱ درصدی ولادت در خراسان جنوبی

امیرآبادی‌زاده از کاهش ۱.۶ درصدی فوت و افزایش ۶.۱ درصدی ولادت از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی امیرآبادی‌زاده امروز (۲۶ بهمن) در آئین افتتاح مرکز رصد جمعیت استان اظهار کرد:  این مرکز  پبه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان استانی و منطقه‌ای با توجه به اطلاعات دقیق از روند تحولات در حال رخ داد جمعیت خراسان جنوبی و مقایسه با سایر استانها کمک کند.

وی با بیان اینکه این مرکز که با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان داخلی کشور و کارشناسان معاونت آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی ایجاد شده، گفت: ارائه و انتشار آخرین آمار وقایع حیاتی در استان، مصورسازی تحولات جمعیتی و تحلیل داده با استفاده از آخرین روش‌های انتشار اطلاعات و ارائه آمار لحظه‌ای از تحولات جمعیتی از مهمترین کارکردهای مرکز رصد جمعیت استان است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به وقایع حیاتی استان، تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۶۶۴ واقعه ولادت از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۱ درصد رشد داشته است.

امیرآبادی‌زاده در ادامه میانگین سن مادران در استان خراسان جنوبی را ۳۰ و پدران را ۳۴ سال اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۴۹ مورد دوقلوزایی و چهار مورد سه قلوزایی در استان داشته‌ایم.


وی بیان کرد: بیشترین فراوانی نام‌های مذهبی در استان برای پسران ابوالفضل، امیر حسین، امیر علی، حسین علی و محمد و برای دختران فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، ریحانه، زهرا و حلما است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به کاهش ۱.۶ درصدی آمار ثبت وفات در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری افزود: از ابتدای امسال دو هزار و ۵ واقعه وفات مردان، هزار و ۵۲۸ واقعه فوت زنان ثبت شده و بیشترین گروه سنی بین ۸۵ تا ۸۹ سال است.

وی درباره آخرین آمار رخدادهای ازدواج و طلاق بیان کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش ازدواج و ۳ درصد کاهش طلاق را شاهد هستیم.

کد خبر 1750149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha