اجرای طرح ملی «شهید اسداللهی»/ ظرفیت مساجد در جامعه‌پردازی فعال می‌شود

محمدیان از آماده‌سازی تیم ۳۰۰ نفره مربیان فرهنگی قرآنی کانون‌های مساجد برای طرح «شهید اسداللهی» خبر داد و گفت: تلاش داریم ظرفیت جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی مساجد در محلات را از قوه به فعل درآوریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، رویداد توانمندسازی مربیان تربیتی و قرآنی کانون‌های مساجد کشور صبح امروز (۲۶پنجشنبه، بهمن ماه) در حرم حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

بنابر این گزارش، «محمدتقی محمدیان» درباره اهدافی که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در این رویداد دنبال می کند، اظهار کرد: تلاش بر آن است مربیان شرکت کننده در این رویداد شامل تیم ۳۰۰ نفره، برای عملیات منسجم کشوری به نام طرح «شهید اسداللهی» آماده شوند و اجرای طرح را بر عهده بگیرند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه از اولویت های جدی این ستاد حضور و نقش‌آفرینی در بزنگاه‌های اجتماعی است، گفت: از این طریق می توان در فضای مقابله با آسیب های اجتماعی نقش‌آفرین بود به ویژه آنکه مساجد هم امن‌ترین و توحیدی ترین نقاط نورانی روی زمین هستند و هم ظرفیت تحولات فرهنگی هنری را دارند.

وی تأکید کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اتکا به این ظرفیت می کوشد به بهبود وضعیت محلات بخصوص محلات کمتر برخوردار کمک کند.

محمدیان در ادامه به افقی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب پیش روی ما قرار داده اند، بیان کرد: بنابر این افق‌گشایی مسجد نقطه طلایی و مرکز ثقل جامعه‌پردازی است؛ معظم‌له خودسازی را رسالت فرد فرد آحاد جامعه می دانند و در گام بعد بر جامعه پردازی تأکید دارند مسئله ای که خاستگاهش مسجد است و مسیر حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی را هموار می کند.

وی در پایان تأکید کرد: مسجد دارای چنین مرکزیت و نقشی در جامعه و تمدن سازی است، در این میان کانون های فرهنگی هنری با نگاه به این جایگاه تلاش دارند ظرفیت توحیدی مسجد را در فضای محلات وارد و آن را بومی سازی کنند تا در کنار رفع معضلات محلی، ارتقای فرهنگی هنری در فضای محلات کم برخوردار و نیز عدالت فرهنگی اتفاق بیفتد. هدفی که انتظار می رود با همت بچه های مسجد در سپهر فرهنگی کشور محقق شود.

کد خبر 1750183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha