انقلاب اسلامی حیات سیاسی و اجتماعی به اسلام داد

افشار گفت: انقلاب اسلامی، حیات سیاسی و اجتماعی به اسلام داد؛ مشتاقان اسلام و مستبصرین به اسلام و تشیع در دنیا، نشانه همین امر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گچساران، «سید نورالله افشار» امروز جمعه (۲۷ بهمن) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام ضمن توصیه به تقوا گفت: امام علی ع بهترین عبادت را ترک شهوت ها می داند.

امام جمعه شهر چرام، با بیان اینکه برد مفید انقلاب اسلامی،ظلم ستیزی در دنیا بوده است، افزود: انقلاب اسلامی،حیات سیاسی و اجتماعی به اسلام داد، مشتاقان اسلام و مستبصرین به اسلام و تشیع دردنیا نشانه ی همین امر است

وی با بیان اینکه امام (ره) خط اسلام ناب و اسلام آمریکایی را معلوم کرد.چون شما در مقابل همه دنیای غرب و استکبار ایستادید ،دشمن عصبانی است، ادامه داد: بزرگترین امپراطوری رسانه ای دشمن نتوانست حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

افشار با بیان اینکه ایران هویت ازدست‌رفته خود را در انقلاب اسلامی بازیافت، عنوان کرد: ایران صاحب شکوه، تمدن، تاریخ، عظمت و استقلال از ‌فضای برده‌داری‌ سیاسی نجات یافت؛ ایرانی که قدرت‌های بزرگ، شاه او را انتخاب می‌کردند؛ ایرانی که انگلیسی‌ها پادشاه او رضاشاه را ‌به جزایری هزاران مایل دورتر تبعید می‌کردند، با پیروزی انقلاب به یک ایران آزاد، مقتدر و قدرتمند تبدیل شد؛ امروز به ایرانی تبدیل شده‌ایم که غرب برای جلوگیری از نفوذ کشورمان به رقابت برخاسته است.

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه امروز جوانان کشورمان انواع ماهواره‌ را در مدار قرار می‌دهند، گفت: روزی فقط روی کاغذ اجازه انجام کار داشتیم اما امروز ماهواره را مستقل از سایر کشورها در مدار قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه روزی هیچ پدیده صنعتی به نام خودمان نداشتیم و قدرت خلق هیچ فناوری را نداشتیم و این قدرت را از ما سلب کرده بودند، ادامه داد: امروز در تمام این خطوط ساحلی پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی شکل گرفته است، ایرانی که به کمک ملت‌های مستضعف می‌رود و ناجی ملل ضعیف و مسلمان شده است.

وی با تذکر اینکه دشمن تلاش می‌کند این فضای خوب را تیره‌وتار نشان دهد، عنوان کرد: هفته گذشته توانستیم از روی ناو تماماً ایرانی موشک بالستیک را به‌سمت اهداف معین در فضای واقعی با موفقیت شلیک کنیم، اینها پدیده‌ای ساده برای ماست.

افشار گفت: دشمن با سحر وجادوی رسانه به دنبال ناامیدی مردم و محاسبات غلط مسولان است.تا مردم در صحنه هایی مثل انتخابات مشارکت ضعیف داشته باشند.

افشار با بیان اینکه فردای مشارکت ضعیف چه اتفاقی خواهد افتاد؟، افزود: تحریم بیشتر ،گرانی شدیدتر و زندگی سخت تر در انتظار خواهد بود.

وی ادامه داد: از نظر دانشمندان علوم سیاسی انتخابات کارکرد بیرونی دارد یعنی ملتی که در سرنوشت خویش شرکت نکند.دشمنان آن ملت برای او تصمیم خواهند گرفت.به تعبیر حاج قاسم عزیز جمهوری اسلامی حرم است. اگر این حرم را حفظ نکنیم امنبت جان و مال و ناموس ما به خطر خواهد افتاد.

افشار با بیان اینکه دو واقعه تاریخی حدود ۲۰۰سال پیش را عنابت داشته باشید، بیان کرد: سعود بن عبدالعزیز به دستور پدرش برای نخستین بار به سوی کربلا لشکر کشید. وی با نیروهای بسیاری از مردم نجد، عشایر حجاز و تهامه و نواحی دیگر به قصد عراق حرکت کرد و در ماه ذی قعده به شهر کربلا رسید و آن را در محاصره گرفت.

امام جمعه چرام ادامه داد: وهابیان برج و باروی شهر را ویران کرده، با زور وارد شهر شدند و بیشتر مردم را در کوچه و بازار و خانه ها کشتند و نزدیک ظهر با اموال و غنایم فراوان، از شهر خارج شدند.

وی افزود: همین وهابیان به شهر نجف حمله کردند، پیشوا و رهبر مردم در دفاع از شهر نجف، عالم بزرگ شیعه علامه شیخ جعفر کاشف‏ الغطاء بود که علمای دیگر نیز او را یاری میکردند، مردم شروع به جمع‏ آوری اسلحه نمودند و چند بعد روز از این آمادگی، سپاه وهابی در اطراف شهر فرود آمدند و شب را در بیرون حصار ماندند.اما در اثر مقاومت مردم نجف شکست خوردند.

افشار تاکید کرد: به خاطر حرم بودن ایران اسلامی و دفاع از اسلام و اینکه دشمن شاد نشویم در انتخابات شرکت می کنیم.

کد خبر 1750250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha