پوستر طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

پوستر طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» و «دختر ماه» در چهارمحال و بختیاری با حضور امام جمعه شهرکرد در دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محمدابراهیم حجت پناه در دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن» مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر احیای جلسات سنتی قرآن کریم در مساجد و تبدیل مساجد به پایگاه های قرآن است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری گفت: برپایی کرسی‌های تلاوت، برگزاری جلسات سنتی قرآن کریم، برپایی جلسات آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم با تاکید بر اجرای طرح «مدرسه حفظ» استاد علی حبیبی» از شبکه قران صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، برگزاری طرح تفسیر نور، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برگزاری طرح تلاوت نور، برپایی کلاس های آموزش تجوید، صوت و لحن و اذان در دستورکار قرار دارد.

وی ادامه داد: مدیران کانون ها می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد درخواست حضور قاری قرآن را ثبت کرده و برنامه های کرسی تلاوت را با حضور قاریانی که برای حضور در کرسی های تلاوت با ثبت نام در سامانه اعلام آمادگی کرده اند، انجام دهند.

حجت‌الاسلام حجت پناه افزود: نشست های هم اندیشی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و خادمیاران رضوی با ائمه جمعه استان با ارائه گزارش فعالیت ها و تاکید بر جوان سازی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شده است و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجدی که امام جماعت ندارند توسط ائمه جمعه معرفی می شوند.

حجت الاسلام حجت پناه به جذب نوجوانان و جوانان به کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرده و افزود: تاکنون بیش از ۶۴ هزار نفر که اسامی آن ها با کدملی در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است، عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد شده اند.

وی ادامه داد: این اعضا با اجرای طرح یاوران مسجد در حال افزایش هستند و این یک ظرفیت عظیم مردمی است که در خدمت همه ادارات و سازمان های استان است.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در ادامه به برگزاری طرح «دختر ماه» اشاره کرده و افزود: خادمیاران رضوی به همراه امام جماعت مسجد محل و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور در منازل دختران ۹ ساله که قبلا فرایند شناسایی آن ها انجام شده است، با اهدای چادر و ملزومات حجاب و نماز، جشن تکلیف این عزیزان را برگزار کرده و جذب آن ها به کانون های فرهنگی هنری مساجد و ثبت اسامی خانواده این افراد در سامانه بچه های مسجد صورت پذیرفته و به حضور در مساجد و فعالیت های فرهنگی در کانون های مساجد تشویق و ترغیب می شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری همچنین از مدیران استانی دعوت کرد با حضور خود در نزدیکترن مسجد محل و کانون فرهنگی هنری مسجد، با ثبت‌نام در سامانه بچه های مسجد عضو کانون فرهنگی هنری مساجد شوند.

کد خبر 1750323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha