جمهوری اسلامی ابر قدرت‌ها را به چالش کشیده است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: امروز جمهوری اسلامی ابر قدرت ها را به چالش کشیده است و در حال رسیدن به قله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه،   امروز در همایش پرچم‌داران اندیشه که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: ماه مبارک شعبان است و باید تلاش کنیم که در این ماه ضمن رضایت نبی اکرم خودمان را برای ورود به ماه رمضان آماده کنیم.

وی افزود: یکی از مباحثی که از آیات و روایات استفاده می شود این است که در تحلیل مسائل جامعه باید به صورت کلان نگاه کنیم و جزئی نگری موجب اشتباه در محاسبات خواهد بود و مسلمان به عنوان یک فرد در افعال شخصی دقیق و جزئی نگاه کند اما در مباحث جامعه و سرنوشت مسلمانان و جامعه انسانی کلی نگر باشد.

امام جمعه ارومیه گفت: در انتخابات پیش رو باید به مسائل کلان کشور نگاه کنیم و انتخابات یک فریضه است و مجلس شورای اسلام و انتخاب نمایندگان برای کشور قدرت ملی می آورد و این مسئله امنیت ملی را تقویت می‌کند و زمینه را برای کارهای کلان آماده می کند.

وی تصریح کرد: مومن و مسلمان باید نگاه کلان داشته باشد و اگر به انقلاب نگاه کلان نداشته باشیم با شکست مواجه خواهیم شد، انقلاب اسلامی در عصری به پا خواست که دنیا در دست شرق و غرب بود و امروز ابر قدرت شوروی از بین رفت و آمریکا نیز در حال افول است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی وقتی آمریکا کشتی خودرا حرکت می داد دنیا به لرزه می افتاد اما امروز در برابر یک گروه شبه نظامی عاجز و ناتوان مانده است و امروز جمهوری اسلامی ابر قدرت ها را به چالش کشیده است و در حال رسیدن به قله است.

وی اضافه کرد: تعداد غیر مسلمانان دوبرابر مسلمانان هستند و غرب از ان‌ها واهمه ندارند چون نظام نیستند اما از ما که دارای قدرت، نظام و انقلاب هستیم می ترسیم و لذا ضرورت دارد همه ما در انتخابات شرکت کنیم و نگاه همه علمای شیعه و اهل سنت باید در به وحدت، نگاه کلان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان گفت: امام علی علیه السلام در نهج‌البلاغه به مسئله وحدت اشاره و تاکید می کنند و علمای شیعه و اهل سنت ضمن عمل به این مسائل باید مردم را نسبت به آن آگاه کنند.

کد خبر 1750345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha