روزهای هنر و شب‌های مستند ایرانی در مسقط

دانشکده علوم طراحی شهر مسقط در ایام الله دهه فجر میزبان برنامه «روزهای هنر و شب‌های مستند ایرانی» بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسقط با همکاری انجمن سینمای عمان و دانشکده علوم طراحی مسقط و شرکت «کریتیو»، برنامه‌ای تحت عنوان «روزهای هنر و شب‌های مستند ایرانی» در دانشکده علوم طراحی این شهر اجرا کرد.

این برنامه به مدت سه روز و با برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی و تذهیب و همچنین نمایش ۶ حلقه فیم مستند ایرانی با موضوعات اجتماعی در سالن نمایشگاه و سینمای دانشکده علوم طراحی همراه بود.

مراسم افتتاحیه با حضور موسی فرهنگ، سفیر و مرتضی بابکی‌نژاد، رایزن فرهنگی ایران در عمان، حمید العامری، رئیس انجمن سینمای عمان، خانم منا کمال، رئیس دانشکده علوم طراحی و تنی چند از شخصیت‌های فرهنگی و هنری عمان و علاقه‌مندان به هنر و سینمای کشورمان برگزار شد.

با هماهنگی مسئولین انجمن سینمای عمان و رایزنی فرهنگی ایران و شرکت کریتیو تلاش شد فیلم‌های منتخب با موضوعات متنوع اجتماعی و فرهنگی، حیات وحش و سیاسی انتخاب شوند.

در بخش نمایشگاه هنری، آثار هنری استادان هنر خط و تذهیب کشورمان از جمله غلامرضا راهپیما و خانم زینب شاهی به نمایش گذاشته شد.

در بخش اکران فیلم‌های مستند، فیلم‌های چای به کارگردانی حمید کوهپایی، آواز جغد کوچک، در پناه بلوط و افعی دم عنکبوتی به کارگردانی مهدی نورمحمدی و فتح الله امیری با موضوع حیات وحش و طبیعت ایران و ملائکه در پیست به کارگردانی سام کلانتری با موضوع اجتماعی فرهنگی با حضور دو مستندساز کشورمان حمید کوهپایی و فتح الله امیری در معرض نمایش شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنر خط ایرانی و تذهیب، کارگاه آموزشی مستندسازی فتح الله امیری و اعطای لوح تقدیر نیز از برنامه‌های جانبی این رخداد فرهنگی بود.

کد خبر 1750376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha