شروع به کار نمایشگاه مد و لباس فجر در مازندران

آهنگر از برپایی نمایشگاه مد و لباس فجر از امروز ۲۸بهمن تا یکم اسفند ماه سالجاری در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و گفت: به‌کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی ایرانی در عرصه پوشاک، توسعه فضای تعامل و همکاری میان فعالان صنعت پوشاک، ترغیب و تشویق طراحان لباس و کشف استعدادهای خلاق از اهداف این نمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه افتتاح نمایشگاه مد و لباس فجر ضمن تحسین همت والای بانوان مازندرانی برای احیای سنت ها در حوزه پوشاک، کیف و کفش اظهار کرد: فعالیت طراحان مد و لباس استان برای ترویج پوشش ایرانی اسلامی بسیار ارزشمند و درخورتحسین است.

وی با اشاره به توفیقات استان مازندران در حوزه مد و لباس گفت: علیرغم نوپایی حوزه مد و لباس در این خطه از شمال کشور،   فعالیت‌های مهم و درخشانی در حوزه طراحی مد و لباس با محوریت مد و لباس ایرانی - اسلامی صورت گرفته است که ماحصل برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و سمینارهای موضوعی است.
آهنگر وجود دانشگاه های طراحی دوخت در مازندران را یک فرصت برای تقویت حوزه مد و لباس و ساماندهی حوزه پوشاک ایرانی اسلامی دانست و افزود: با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های موجود در این حوزه و استقبال پر شور فعالان مد و لباس استان، در راستای دوازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از امروز شاهد افتتاح نمایشگاه مد و لباس فجر مازندران با همکاری موسسه پیشگامان مد ارمک در ساری هستیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به عنوان یک فرصت رقابتی برای فعالان حوزه مد و لباس تا یک اسفندماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دائر است، یادآورشد: علاقه مندان روزانه از ساعت ۸صبح تا ۲۱ می توانند برای بازدید مراجعه نمایند.

آهنگر از جانمایی ۲۲غرفه با حضور ۵واحد دانشگاهی شامل دانشگاه مارلیک و کمال الملک نوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، دانشگاه علمی کاربردی بهشهر و دانشکده قدسیه ساری در این نمایشگاه خبر داد و افزود: هشت خانه مد، آموزشگاه خیاطی و طراحی مد و لباس، موسسه طراحان مد و اورشم و صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.

وی گفت: برپایی شش ورکشاپ و همایش تخصصی مد و لباس نیز در حاشیه برپایی این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

آهنگر با بیان اینکه هویت بخشی به مد و لباس، معرفی و تقویت مد عفیفانه براساس پوشش ایرانی اسلامی، حمایت از طراحان مد و لباس، ارتقای سطح کیفی طراحی مد و لباس از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است، اضافه کرد: به‌کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی ایرانی در عرصه پوشاک، توسعه فضای تعامل و همکاری میان فعالان صنعت پوشاک، ترغیب و تشویق طراحان لباس و کشف استعدادهای خلاق از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه تولید پوشاک مناسب و قابل دسترس برای آحادمردم مورد انتظار است، اظهار امیدواری کرد خروجی نمایشگاه مد و لباس فجر مازندران در سطح جامعه مشهود باشد.

کد خبر 1750377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha