تجربه موفق بچه‌های مسجد راور در جشنواره تئاتر شبستان

بچه های کانون فرهنگی هنری شکوفه های انتظار مسجد حضرت معصومه سلام الله علیها راور که طی مدت کوتاهی و به صورت خودجوش به عرصه تئاتر ورود کردند، حالا با راهیابی به یک جشنواره ملی فضای جدیدی را تجربه می کنند.

نعیمه کاربخش راوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به راهیابی تئاتر «ارثیه پدری» به نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان گفت: جمعی از بچه های کانون فرهنگی هنری شکوفه های انتظار در مسجد حضرت معصومه سلام الله علیها از سه سال قبل تصمیم گرفتند در مناسبت ها و جشن های مسجد، تئاتر اجرا کنند.  

مدیر کانون فرهنگی هنری شکوفه های انتظار راور افزود: این گروه هشت نفره طی این مدت بدون آموزش خاصی به اجرای تئاتر می پرداختند و حتی متن آن را نیز خود می نوشتند؛ البته مدتی دنبال مربی یا به اصطلاح کارگردان بودیم اما برخی هزینه های زیادی می خواستند که کانون از عهده تأمین آن بر نمی آمد.

وی ادامه داد: تا اینکه بچه ها اصرار کردند قصد پیشرفت و کار تخصصی دارند و از طرفی حسن پورراوری که در زمینه کارگردانی تجربه دارد، برای آموزش رایگان بچه ها اعلام آمادگی و از دو ماه قبل آموزش گروه را آغاز کرد و همین باعث راهیابی این گروه به مرحله کشوری تئاتر شبستان شد.

کاربخش راوری ادامه داد: تئاتر ارثیه پدری یک موضوع اجتماعی به نویسندگی علی اصغر خجسته و کارگردانی حسن پورراوری  است که در نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان ۱۴ تا ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ به دبیری حسین عالم بخش در مساجد منتخب تهران حضور پیدا می کند.

گفتنی است؛ ۲۳۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان راه یافت که هیئت داوران ۲۸ نمایش را در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر (خواهران) انتخاب کردند و ارثیه پدری یکی از هشت اثر منتخب در بخش کودک و نوجوان این جشنواره است.

کد خبر 1750388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha