«روز مساجد باز»، فرصتی برای آشنایی جامعه «ویکتوریا» با فرهنگ اسلامی

بیش از ۳۵ مسجد و مرکز اسلامی در سراسر ایالت ویکتوریا، درهای خود را به روی جامعه ویکتوریایی به عنوان بخشی از برنامه سالیانه «روز مساجد باز» خواهند گشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nationaltribune»، بیش از ۳۵ مسجد و مرکز اسلامی در سراسر ایالت ویکتوریا، درهای خود را به روی جامعه ویکتوریایی به عنوان بخشی از برنامه سالیانه «روز مساجد باز» خواهند گشود.

«اینگرید استیت»، وزیر امور چندفرهنگی، مردم ویکتوریا را تشویق کرد  تا از مساجدی که قرار است درهای خود را در روز ۲۵ فوریه (یکشنبه ۶ اسفند) به روی شهروندان باز کنند، بازدید نمایند تا با فرهنگ‌ها و مذاهب متنوعی که ویکتوریا را تشکیل می‌دهند، آشنا شوند.

وی در این باره گفت: روز باز مسجد فرصتی منحصر به فرد برای مردم در سراسر ایالت ما فراهم می‌کند تا در بحث‌ها و فعالیت‌هایی شرکت کنند که حس اجتماعی و درک شخصی آنها از ایمان اسلامی را تقویت می‌کند.

استیت گفت: ما مفتخریم که از رویدادهای میان‌مذهبی و چندفرهنگی حمایت می‌کنیم و از همه مساجد و گروه‌های اجتماعی شرکت‌کننده تشکر می‌کنم که درهای خود را برای ادامه تبدیل ویکتوریا به یک ایالت چندفرهنگی با افتخار باز می‌کنند.

این در حالی است که دولت ۴۰۰ هزار دلار بودجه برای حمایت از «روز مساجد باز» برای چهار سال آینده فراهم کرده است.

علاوه بر مساجد، درهای دیگر مراکز اسلامی اطراف شهر ملبورن و ویکتوریا از جمله موزه اسلامی استرالیا، انجمن جوانان مسلمان استرالیا و انجمن رفاه اسلامی آرارات به روی غیرمسلمانان باز خواهد بود.

تخمین زده می شود که بیش از هشت هزار ویکتوریایی در سراسر این ایالت در روز ۲۵ فوریه در مساجد و دیگر مراکز اسلامی حضور پیدا کنند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند طیف وسیعی از فعالیت‌ها از جمله جلساتی در مورد ایمان اسلامی، بازدید از هنرهای اسلامی و جشنواره غذا را در طول این روز تجربه کنند.

از زمان راه اندازی طرح «روز مساجد باز» در سال ۲۰۱۷  فرصت بیشتری در اختیار ویکتوریایی‌ها قرار گرفته است تا در مورد جوامع اسلامی ما بیاموزند.

از سال ۲۰۱۴، دولت استرالیا بیش از ۳۶.۸ میلیون دلار به جامعه اسلامی ویکتوریا برای حمایت از برنامه‌ها، رویدادها و ابتکارات کمک کرده است.

کد خبر 1750402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha