۱۸۴ اثر به جشنواره سکانس حماسه رسید

هراسانی از ارسال ۱۸۴اثر به دبیرخانه جشنواره سکانس حماسه خبر داد و گفت: ۴۵اثر درچهار بخش فیلم کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه به مرحله نهایی راه یافتند که ۲۲فیلم در سینما سپهر ساری اکران عمومی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حمیدرضا هراسانی- رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا در نشست خبری ویژه جشنواره سکانس حماسه با بیان اینکه ششمین جشنواره سکانس حماسه مختص هنرمندان مازندران است، اظهار کرد: هنرمندان مازندرانی  در ۴ بخش فیلم کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه آثار را به صورت لوح فشرده DVD یا فلش به کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌ها و یا به آدرس دبیرخانه مرکزی واقع در ساری میدان امام (ره) طبقه دوم مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سازمان بسیج هنرمندان مازندران ارسال نمودند.
وی با بیان اینکه ۱۸۴اثر به جشنواره رسید، گفت:آثار رسیده شامل ۱۳۹فیلم داستانی، ۱۲نماهنگ و ۱۴فیلنامه و ۶پویانمایی می شود.
هراسانی اضافه کرد:  ۲۲اثردر بخش مستند، ۳نماهنگ، ۱۰فیلمنامه و ۵پویانمایی به مرحله نهایی راه یافت.
وی محورهای موضوعی جشنواره را
ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب مقاومت و دفاع مقدس،
انقلاب اسلامی اهداف و آرمانها دستاوردها و پیشرفت ها، مبارزات و رویدادها آسیبها، تهدیدها، جهاد تبیین
، ایران مقتدر در عرصه های علمی فرهنگی اقتصادی اجتماعی نظامی هوافضا،
تمدن نوین اسلامی، ایران انقلابی بودن و مدیریت جهادی فرهنگ و تفکر بسیجی جوانان و زنان در انقلاب اسلامی
برشمرد و افزود: رسانه ها و فضای مجازی تهدیدها و فرصتها جنگ نرم و نفوذ دشمن در عرصه های مختلف تهدیدها و اقدامات دشمنان داخلی و خارجی به ویژه استکبار جهانی آمریکا و صهیونیسم نیز دیگر موضوعات جشنواره سکانس حماسه است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۵دی ماه اعلام کرد و گفت: جذب بسیجیان، توانمندسازی و ساماندهی نیروها مهمترین هدف فعالیت سازمان بسیج هنرمندان است.
هراسانی با بیان اینکه
۶۰۰۰هنرمند بسیجی در ۱۰رشته ساماندهی شده اند، یاداورشد: کارگاه نقد نقره ای برای نقد فیلم در راستای جشنواره سکانس حماسه برگزار شد.
وی با بیان اینکه آثار رسیده در سه مرحله داوری شد، افزود: ۵۰درصد فیلم ها که به موضوعات و اهداف جشنواره همخوانی نداشت حذف شدند و ۴۵فیلم به مرحله نهایی راه یافت.
هراسانی با بیان اینکه داوری جشنواره به عهده استاد باشه آهنگر است، گفت: روز سه شنبه از ساعت ۱۵ در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران کارگاه فیلم سازان با حضور آهنگر باشه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه ۲۲فیلم  ۲اسفند ماه فیلم های رسیده به جشنواره سکانس حماسه در سالن شماره ۲سینما سپهر ساری اکران عمومی می شود، خاطرنشان شد: تجلیل از مادر شهید که در یکی از مستندهای مرتبط با زندگی فرزندش بازی داشت را در دستور کار داریم.
هراسانی از حضور ۲فیلم مهمان در جشنواره سکانس حماسه خبر داد و افزود: فیلم گالش، فیلم زباله مازندران با عنوان مرگ پشت دیوار سبز به عنوان فیلم های مهمان این جشنواره اکران عمومی می شود.

کد خبر 1750532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha