وجود ۵ هزار دانش آموز رای اولی در خراسان جنوبی

طالبی گفت: ۵ هزار دانش‌آموز رأی اولی خراسان جنوبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امسال شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی صبح امروز (۲۹ بهمن) در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار نفر در این استان رأی اولی داریم که امسال نخستین حضور در یک مشارکت سیاسی مهم دارند و برای اولین بار رای خود را در صندوق رای می اندازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: از این تعداد پنج هزار دانش‌آموز رأی اولی خراسان جنوبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امسال شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و همچنین گردهمایی رأی اولی‌ها برای دانش‌آموزان استان، تصریح کرد: نیاز است همایشی ویژه معلمان به عنوان قشر اثرگذار در تعلیم و تربیت و هدایتگر نسل آینده‌ساز کشور در برهه حساس کنونی و در آستانه انتخابات، برگزار شود.

طالبی در ادامه بر فضاسازی مدارس استان برای ایجاد شور و شوق انتخاباتی با کمترین هزینه‌کرد تأکید کرد.

همایش رأی اولی‌ها در بیرجند

سید علیرضا موسوی‌نژاد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تأثیرگذاری دانش‌آموزان در بین خانواده‌ها همایش رای‌اولی‌ها با حضور ۲ هزار دانش‌آموز همزمان با هفتم اسفند ماه در فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: تجهیز سایت رایانه مدارس متوسطه اول (۳۷۳) دبیرستان دوره اول متوسطه برای آموزش مهارت‌های برنامه‌نویسی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال نیازمند مشارکت کلیه ارگان‌ها، نهادها و دستگاه های اجرایی سهیم و موثر در امر تربیت به منظور است تا زمینه کسب حداقل یک مهارت مورد نیاز جامعه نسل آینده و توانمندسازی علمی، فنی و مهارتی دانش آموزان در زمینه برنامه نویسی آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار و کسب درآمد از طریق انجام پروژه‌های آزادکاری و ایجاد زمینه موفقیت در تولید محصولات نوآورانه و موفق صنعت نرم افزار و بازیهای دیجیتالی متناسب با نیاز دانش‌آموزان فراهم شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، استان خراسان جنوبی با چهار حوزه انتخابیه و ۱۱ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 1750543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha