اولین مسجد به نام یک روستای فلسطینی در کانادا افتتاح می‌شود

مسلمانان منطقه مسکونی «سنت جیمز» در شهر «وینیپگ» به زودی صاحب اولین مسجد که به نام یک روستای فلسطینی نامگذاری شده است، خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « winnipegfreepress»،مسلمانان منطقه مسکونی «سنت جیمز» که در شهر «وینیپگ» در ایالت «مانیتوبا» کانادا واقع شده‌اند به زودی صاحب اولین مسجد برای انجام فرایض دینی خود خواهند شد.

این مسجد به نام «بیت نبالا» که نام یکی از روستاهای فلسطینی تخرdب شده در سال ۱۹۴۸ میلادی است تا چند روز دیگر در «سنت جیمز» افتتاح خواهد شد.

حدود ۲۵ هزار مسلمان در مانیتوبا هستندکه اکثریت قریب به اتفاق آنها در وینیپگ زندگی می کنند و انجمن فلسطینی- کانادایی مانیتوبا را نیز اداره می‌کنند.

«رمزی زید»، رئیس و انجمن فلسطینی- کانادایی مانیتوبا که همراه مادر و پدرش کمک بزرگی به افتتاح این مسجد کردند در این باره گفت: رویای والدین من همیشه این بود که درهای یک مسجد را به روی مسلمانان باز کنند و میراثی داشته باشند.

«بیت نبالا» در جریان جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸ ویران شد، در نتیجه والدین زید آواره شدند و به عنوان پناهنده به کانادا آمدند.

زید در این باره گفت:نامگذاری این مسجد  یکی از راه‌های ما برای اطمینان از ماندگاری نام فلسطین و نام «بیت نبالا» بود.

وی افزود: گشایش یک مسجد به نام یک روستای فلسطینی در آن سوی جهان پس از تخریب صدها مسجد در غزه در ماه‌های اخیر لازم بود.

زید تاکید کرد که اعضای جامعه «سنت جیمز» از این پس در مسجد «بیت نبالا» جمع می‌شوند و می‌توانند علاوه برعبادت برای دیگران از جمله برای صلح در غزه و رها شدن فلسطینی‌ها دعا کنند.

مسجد «بیت نبالا» همچنین میزبان کلاس‌های قرآن و دیگر فعالیت‌های اجتماعی خواهد بود.

کد خبر 1750556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha