جشنواره «بهار شهادت» در کربلا خواهان نزدیکی ملت‌های جهان است

«اسقف وینچنیو زنی» رئیس کتابخانه واتیکان در رم، در هفدهمین جشنواره فرهنگی جهانی بهار شهادت در کربلا گفت: این جشنواره به نزدیکی مردم در جهان تشویق می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری کربلا، «اسقف وینچنیو زنی» رئیس کتابخانه واتیکان در رم، در هفدهمین جشنواره فرهنگی جهانی بهار شهادت که به نمایندگی از پاپ واتیکان  به این جشنواره آمده است، گفت: مشارکت در این جشنواره مسئله بسیار مهمی است، زیرا فرصت بسیار زیبا و تجربه‌ای تاثیرگذار را به من اعطا کرد.

وی ادامه داد:با توجه به صحبت هایی که در مراسم افتتاحیه جشنواره بیان شد، متوجه شدم که آنها می خواهند به منبع ایمان متصل شوند تا تجربیات ایمانی خود را توسعه دهند. منبع ایمان مشترک برای همه ما مهم است و شنیدن اینگونه کلمات بسیار مهم است و تا بدانیم تجربه مشترک انسانی ما چیست؟

رئیس کتابخانه واتیکان خاطرنشان کرد: این نشست‌های فکری و بشردوستانه در ادامه تلاش‌هایی مراجع عظام در این زمینه می آید، به ویژه دیدار قبلی پاپ فرانسیس با حضرت آیت الله سید سیستانی در شهر مقدس نجف در سه سال پیش که خواستار صلح و محبت بین مردم شدند. این همکاری فرهنگی، مذهبی و تمدنی تاثیر بسیاری بر نسل‌های آینده می گذارد.

 وی ادامه داد: از دعوت و حضور خود در کربلا و دیدار با شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی آستان مقدس امام حسین(ع) بسیار خرسندیم، او فوق العاده بود و عبدالمهدی کربلایی مملو از زندگی و سخنانش زیبا بود. وی بر سبک آموزشی و بهداشتی تاکید داشت. این همان چیزی است که آستان مقدس حسین (ع) روی آن کار می کند، وقتی تمرکز بر عبادت و ایمان و همچنین پروژه های بهداشتی آموزشی را می بینیم، این مسئله به ساخت انسان به طور صحیح کمک می کند.

کد خبر 1750561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha