مراسم احیای شب نیمه شعبان ویژه نوجوانان در ۲۸ مسجد گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام حسینی از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان ویژه نوجوانان در ۲۸ مسجد استان گلستان خبر داد.

سیدمحمد حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: احیای شب نیمه شعبان یکی اعمال مستحبی شب نیمه شعبان و یکی از اعمال سالانه است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه این برنامه متعلق به حضرت ولیعصر(عج) است، افزود: یکی از مسیرهای ویژه تربیت ما برای نوجوانان ارتباط و انس با حضرت ولیعصر (عج) است.

وی ادامه داد: شب نیمه شعبان فرصت بسیار مناسبی برای انس و الفت نوجوانان به مسجد و پایه ریزی برای برگزاری برنامه های تربیتی است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه این مراسم در ۱۴ شهرستان برگزار می شود، گفت: در هر شهر حداقل یک مسجد دخترانه و یک مسجد پسرانه برای مراسم احیای شب نیمه شعبان پیش بینی شده است. در گرگان این برنامه در ۶ مسجد و در گنبدکاووس در چهار مسجد برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم سه برنامه با عنوان حرف دل با حضور یک سخنران در قالب گفتگو در برای انس و الفت نوجوانان با حضرت ولیعصر (عج)، مناجات و ادعیه و مسابقه نوجوانان و اهدای جوایز اجرا می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: بعد از برگزاری این برنامه، اطلاعات این نوجوانان دریافت شده و گروه بندی می شوند تا برای ارتباط مستمر با مسجد و طرح های بعدی برنامه ریزی انجام شود.

وی اظهارامیدواری کرد: بعد از مراسم احیا بتوان طی فرآیندی این نوجوانان را به مساجد محلشان مرتبط کرده و هسته تربیتی در مسجد محلشان تشکیل شود و برنامه های تربیت محور داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی افزود: این برنامه از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش برای هماهنگی سخنران، مداح، مجری و دعوت دانش آموزان به این برنامه برگزار می شود.

وی، زمان اجرای این مراسم را ۹ تا ۱۲ شب بیان کرد و گفت: مساجد اختیار دارند برنامه را تا هر ساعت دیگری ادامه دهند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: به مساجد برگزار کننده این مراسم، از حیث جایزه و پذیرایی کمک می شود.

کد خبر 1750569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha