خروجی‌ سرمایه‌گذاری مسجدی روی تربیت دینی

کانون فرهنگی هنری «قرآن و اهل بیت(ع)» از کانون‌های موفق مسجدی در فعالیت‌های علمی تربیتی است، نقش‌آفرینی بچه‌های این کانون در دانشگاه‌ و دیگر محیط‌های علمی فرهنگی، اهمیت و خروجی سرمایه‌گذاری روی تربیت دینی را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام محمدرضا بحرینی، مدیر کانون فرهنگی هنری «قرآن و اهل بیت(ع)» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت‌های این کانون، بیان کرد:  زمین این مسجد در شهر شیراز به همت مردم منطقه و پدر بنده در دهه ۸۰ روند ساخت را پشت سر گذاشت و احداث شد و مسجد در دو بخش شکل گرفت، یک طرف شبستان مسجد و بخش دیگر کانون فرهنگی هنری است.

خروجی‌ سرمایه‌گذاری مسجدی روی تربیت دینی

مدیر کانون فرهنگی هنری «قرآن و اهل بیت(ع)» تصریح کرد: مسجد دارای دو قسمت مجزا و دو حیاط است و سه وعده نماز در آن برپا و مراسم های مذهبی در طول سال نیز در مسجد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ساختمان کانون در دل مسجد بسیار مجهز است و دو طبقه دارای ۴ اتاق بوده و به نیت بحث‌های آموزشی ساخته شد، در این مجموعه کلاس‌های آموزشی و کارهای فرهنگی را با همراهی همسرم که طلبه است، انجام می‌دهیم.

حجت الاسلام بحرینی ادامه داد: از کودکی در مسجد حضور داشتم و در دهه ۸۰ وقتی یک ساختمان به اتمام رسید فعالیت خود را در کانون آغاز کردم و از حدود ۷ سال قبل به طور رسمی مدیریت کانون به من سپرده شد.

خروجی‌ سرمایه‌گذاری مسجدی روی تربیت دینی

وی گفت: کانون تربیت محور است و در آن کلاس های آموزشی به همراه دروس حوزوی چون احکام و تفسیر نحو و صرف و کلاس همسرداری و تربیت فرزند و احکام بانوان و دروس مدارس برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی قرآن و اهل بیت(ع) افزود: در این کانون همچنین گروه سرود و فوتسال رایگان برای جوانان محله داریم و اخیرا نیز جام حاج قاسم را با حضور شش تیم از شش مسجد پیرامون مسابقات فوتسال داشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: در تابستانی که گذشت برای بیش از ۱۵۰ نفر به طور رایگان برنامه استخر داشتیم و برای تشویق فرزندان به مسجد نیز کلاس‌های ورزشی زیادی تشکیل دادیم و در کنار آن برنامه سینما و اردو نیز طراحی کرده‌ایم.

حجت الاسلام بحرینی ابراز کرد: تعامل با مدارس یکی از رویکردهای مجموعه است و در این باره برای یک موسسه آموزشی مجوز دریافت کردیم و موفق شدیم زیر نظر آموزش و پرورش پیش دبستانی را تأسیس کنیم.

خروجی‌ سرمایه‌گذاری مسجدی روی تربیت دینی

وی تصریح کرد: با کمک خیرین و با هزینه های شخصی تجهیزات خوبی برای کانون تامین شد و با تعامل با پایگاه بسیج نیز اقدامات خوبی شکل گرفته است.

مدیر کانون فرهنگی قرآن و اهل بیت(ع) اضافه کرد: ۲۰ نفر از خواهران و برادران در کانون پای کار هستند و این کلاس ها برای بیش از ۵۰ دانش آموز و ۲۰ جوان و ۳۰ نفر از بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی در ادامه ابراز کرد: تابستان و دهه محرم اوج برنامه های کانون است و تعداد کثیری از کودکان حضور پیدا می‌کنند، با دعوت از روحانیون متخصص کار کودک، فضای خوبی فراهم شده و بچه ها جذب مسجد شده اند.

خروجی‌ سرمایه‌گذاری مسجدی روی تربیت دینی

حجت الاسلام بحرینی ادامه داد: مردم مشارکت خوبی در برنامه ها داشتند و به خصوص در بخش کمک های خیرین و  در تامین جهیزیه نیز تلاش خوبی صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: رویکرد ما در فعالیت های کانون، تربیتی و علمی است، به زودی نیز بخشی برای بانوان به صورت جداگانه راه اندازی می شود.

مدیر کانون فرهنگی قرآن و اهل بیت(ع) تصریح کرد: ۹۰ درصد از کارهای مسجد توسط بچه های کانون انجام می شود، ما هزینه می کنیم تا ثمرات در مسجد بماند و بچه ها توانمند شوند، برخی از آنها در دانشگاه ها به عنوان فعال مذهبی و فرهنگی حضور دارند که این نتیجه سرمایه گذاری روی تربیت دینی را نشان می دهد.
 

خروجی‌ سرمایه‌گذاری مسجدی روی تربیت دینی

خروجی‌ سرمایه‌گذاری مسجدی روی تربیت دینی

کد خبر 1750618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha